Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowości z branży , Otwarty dostęp

5 lipca 2019

NR 46 (Czerwiec 2019)

Nowości i inspiracje reklamowe od Google

0 376

Google Marketing Live to dla wielu marketerów jeden z najważniejszych eventów branżowych roku. Przedstawiane są na nim nowości i kierunki rozwoju Google Ads oraz Google Marketing Platform na najbliższe 12 miesięcy. Ponieważ Polska nie zawsze jest krajem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o testy wprowadzanych narzędzi, stąd też horyzont czasowy lokalnej dostępności poszczególnych rozwiązań nie do końca jest jeszcze znany. Niemniej warto trzymać rękę na pulsie i już teraz przygotować się na zmiany.

Podczas dwóch dni interesujących wykładów bardzo ważnym aspektem była prywatność użytkowników w kontekście wszystkich platform Google. Gigant z Mountain View przekonywał, że zwraca szczególną uwagę do bezpieczeństwa danych oraz zaufania internautów do serwowanych im reklam. Kluczem do efektywności są działania, które spełniają oczekiwania użytkowników w jak największym stopniu, a jednocześnie są prowadzone z poszanowaniem ich prywatności. Ponieważ reklamy personalizowane mają dość istotne ograniczenia, marketerzy muszą szukać nowych, bezpiecznych sposobów na pozyskiwanie danych, ich przechowywanie, mierzenie i wreszcie wykorzystywanie do emisji. W związku z promocją takiego podejścia przekonywano nas też o coraz wyższej jakości danych zewnętrznych Google i zachęcano do poszerzania zasięgu swoich kampanii o nowych użytkowników – inaczej mówiąc do wzmocnienia działań prospectingowych.

Wybrane zmiany w Google Ads oraz w Google Marketing Platform, o których więcej przeczytacie poniżej, sprowadzono do wspólnego mianownika: Be there. Be useful. Be responsible. Jak najbardziej wpisuje się to w ideę poszanowania prywatności naszych użytkowników, ale pozwala też dotrzeć do nowych osób w idealnym momencie, z interesującą dla nich ofertą lub treścią. Ten czynnik poszerzania naszego audytorium i wpływania na świadomość konsumentów był wielokrotnie podkreślany. 

1. Discovery Ads – nowy format reklamowy

Google uważa, że reklama powinna inspirować i docierać do użytkowników również wtedy, gdy nie poszukują oni konkretnych produktów. Dzięki własnym systemom machine learning potrafi jednak wskazać odpowiednie audytorium odbiorców, co pozwala na znaczne poszerzenie zasięgu o wartościowych użytkowników. Nie wspomniano tym samym o możliwości kierowania tych reklam do odbiorców znajdujących się na własnych listach remarketingowych – nie temu celowi służyć mają Discovery Ads.

Discovery Ads to reklamy tekstowo-obrazkowe wyświetlane wyłącznie na urządzeniach mobilnych w home feed na YouTube, w Gmailu (w zakładce „Społeczności” i „Oferty”) oraz w usłudze Google Discover. Będą one tworzone automatycznie z przesłanych wcześniej zasobów: pięciu tytułów, pięciu opisów, wezwania do działania, logotypu i obrazu 1200 × 628. 
 

Wskazówka

Google radzi, żeby korzystać ze zdjęć, które już teraz są wykorzystywane w kampaniach społecznościowych. W późniejszym czasie dodadzą też możliwość tworzenia karuzeli – podobnie, jak ma to miejsce w Facebook Ads. 


2. Gallery Ads – kolejny nowy format reklamowy

Jest to połączenie tekstowego i obrazkowego formatu w sieci wyszukiwania na urządzeniach mobilnych (w formacie karuzeli umożliwiającej przesuwanie zdjęć). Reklamodawcy mogą wykorzystać od 4 do 8 obrazów, 70 znaków tekstu opisu pod każdym zdjęciem oraz do trzech nagłówków. Po kliknięciu w zdjęcie użytkownik zostanie przeniesiony do galerii, zaś nagłówek będzie cały czas widoczny u góry strony (kliknięcie w niego prowadzi do witryny). Łącząc zamiar wyszukiwania z bardziej interaktywnym formatem wizualnym, Gallery Ads ułatwią prezentację oferty potencjalnym klientom.

Nie jest to pierwsze podejście Google do reklam w wyszukiwarce, które zawierają zdjęcia – jakiś czas temu prowadzono testy z wykorzystaniem zdjęć w rozszerzeniach linków do podstron. Skuteczność tego typu reklam jest też po części potwierdzona niesłabnącą popularnością reklam Google Shopping, które zaciągają m.in zdjęcie produktu z feedu. Co więcej Gallery Ads przypominają format kolekcji dostępny w Facebook Ads, który jest moim zdaniem jednym z bardziej efektywnych w kontekście kampanii e-commerce.

3. Odmienione Google Shopping

Wkrótce zostanie zaprezentowana nowa odsłona Google Shopping, na której będzie można znaleźć spersonalizowaną stronę z rekomendacjami, przeglądanymi wcześniej produktami, zaawansowanym filtrowaniem, a nawet materiałami wideo. Co najważniejsze, zakup produktu będzie możliwy bezpośrednio ze strony Google Shopping, bez konieczności wchodzenia w interakcję ze stroną sklepu oferującego dany produkt. To spore uproszczenie procesu transakcyjnego i zwiększenie wygody zakupów dla klientów.
 

Ciekawostka

Google chce tym samym ujednolicić i wzbogacić doświadczenia konsumentów, jednocześnie udzielając gwarancji (dla wskazanych produktów) związanej ze zwrotem lub spóźnioną dostawą. Sprzedawcy, którzy są obecnie w programie Shopping Actions, zostaną wdrożeni do nowej u...

Pełny artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Załóż konto lub zaloguj się do portalu i czytaj materiały bez ograniczeń.
Czekają na Ciebie inspirujące treści dotyczące prowadzenia komunikacji i promocji w mediach społecznościowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy