Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowości z branży

5 lipca 2019

NR 46 (Czerwiec 2019)

Nowości i inspiracje reklamowe od Google

0 13

Google Marketing Live to dla wielu marketerów jeden z najważniejszych eventów branżowych roku. Przedstawiane są na nim nowości i kierunki rozwoju Google Ads oraz Google Marketing Platform na najbliższe 12 miesięcy. Ponieważ Polska nie zawsze jest krajem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o testy wprowadzanych narzędzi, stąd też horyzont czasowy lokalnej dostępności poszczególnych rozwiązań nie do końca jest jeszcze znany. Niemniej warto trzymać rękę na pulsie i już teraz przygotować się na zmiany.

Podczas dwóch dni interesujących wykładów bardzo ważnym aspektem była prywatność użytkowników w kontekście wszystkich platform Google. Gigant z Mountain View przekonywał, że zwraca szczególną uwagę do bezpieczeństwa danych oraz zaufania internautów do serwowanych im reklam. Kluczem do efektywności są działania, które spełniają oczekiwania użytkowników w jak największym stopniu, a jednocześnie są prowadzone z poszanowaniem ich prywatności. Ponieważ reklamy personalizowane mają dość istotne ograniczenia, marketerzy muszą szukać nowych, bezpiecznych sposobów na pozyskiwanie danych, ich przechowywanie, mierzenie i wreszcie wykorzystywanie do emisji. W związku z promocją takiego podejścia przekonywano nas też o coraz wyższej jakości danych zewnętrznych Google i zachęcano do poszerzania zasięgu swoich kampanii o nowych użytkowników – inaczej mówiąc do wzmocnienia działań prospectingowych.

Wybrane zmiany w Google Ads oraz w Google Marketing Platform, o których więcej przeczytacie poniżej, sprowadzono do wspólnego mianownika: Be there. Be useful. Be responsible. Jak najbardziej wpisuje się to w ideę poszanowania prywatności naszych użytkowników, ale pozwala też dotrzeć do nowych osób w idealnym momencie, z interesującą dla nich ofertą lub treścią. Ten czynnik poszerzania naszego audytorium i wpływania na świadomość konsumentów był wielokrotnie podkreślany. 

1. Discovery Ads – nowy format reklamowy

Google uważa, że reklama powinna inspirować i docierać do użytkowników również wtedy, gdy nie poszukują oni konkretnych produktów. Dzięki własnym systemom machine learning potrafi jednak wskazać odpowiednie audytorium odbiorców, co pozwala na znaczne poszerzenie zasięgu o wartościowych użytkowników. Nie wspomniano tym samym o możliwości kierowania tych reklam do odbiorców znajdujących się na własnych listach remarketingowych – nie temu celowi służyć mają Discovery Ads.

Discovery Ads to reklamy tekstowo-obrazkowe wyświetlane wyłącznie na urządzeniach mobilnych w home feed na YouTube, w Gmailu (w zakładce „Społeczności” i „Oferty”) oraz w usłudze Google Discover. Będą one tworzone automatycznie z przesłanych wcześniej zasobów: pięciu tytułów, pięciu opisów, wezwania do działania, logotypu i obrazu 1200 × 628. 
 

Wskazówka

Google radzi, żeby korzystać ze zdjęć, które już teraz są wykorzystywane w kampaniach społecznościowych. W późniejszym czasie dodadzą też możliwość tworzenia karuzeli – podobnie, jak ma to miejsce w Facebook Ads. 


2. Gallery Ads – kolejny nowy format reklamowy

Jest to połączenie tekstowego i obrazkowego formatu w sieci wyszukiwania na urządzeniach mobilnych (w formacie karuzeli...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy