Dołącz do czytelników
Brak wyników

Felieton specjalny

25 marca 2019

NR 42 (Październik 2018)

Co mają wspólnego Google i RODO?

0 167

Okazało się, że to całe RODO nie jest takie straszne jak nam to sprzedawano. Przy okazji okazało się, że taka Gazeta.pl udostępnia nasze dane 207 innym podmiotom. A myśmy tak bardzo bali się Cambridge Analytica :)

Jak wiadomo, Google to potęga. Wraz z  Facebookiem ma już 25 proc. globalnego rynku reklamy (całego rynku – nie tylko reklam online!). I pewnie ta przewaga nad innymi graczami będzie się powiększała.Unia, wymuszając większą transparentność, weszła na ścieżkę wojenną z niektórymi serwisami z USA – te, albo wypięły się na unijne regulacje i odcięły użytkowników z Europy, albo wprowadziły nową kategorię opłat dla użytkowników ze Starego Kontynentu. Cała Ameryka.
W Polsce jak zwykle RODO zostało potraktowane jako pretekst do wymyślenia tabunu głupawych regulacji, które są tylko i wyłącznie chorą fantazją urzędników – wysłuchiwanie formułek o RODO podczas dzwonienia do ministerstw, „wyciek danych podczas kontroli biletów” w PKP i tym podobne. Polacy uwielbiają komplikować sobie życie.
To, co działo się w ciągu ostatnich tygodni, to nic, co stanie się, kiedy Unia wprowadzi kolejny etap, tzw. „ePrivacy Regulation”. 
To będzie nic w porównaniu z RODO. A na razie cieszmy się, że mogliśmy poprosić o skasowanie naszych danych z tylu miejsc, o których nie mieliśmy pojęcia.

Dzięki rządom PiS Polacy odkryli kilka instytucji (TK i SN) oraz Konstytucję. Tak samo z Unią Europejską – dzięki RODO i grillowaniu Marka Zuckerberga nagle okazało się, że o naszą prywatność można i trzeba walczyć. 
 

Jak wiadomo, Google to potęga. Wraz z  Facebookiem ma już 25 proc. globalnego rynku reklamy (całego rynku – nie tylko reklam online!). I pewnie ta przewaga nad innymi graczami będzie się powiększała.


W lipcu Bruksela tupnęła nogą. Europejskim włodarzom nie podobał się sposób, w jaki firma Brina i Page’a promuje swoją wyszukiwarkę i przeglądarkę na urządzeniach z systemem Androi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy