Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

25 marca 2019

NR 42 (Październik 2018)

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o zmianach w Google w 2018 r.

0 35

Na początku lata, a dokładniej 10 lipca, odbyła się konferencja Google pt. „Marketing Innovations Keynote’’, podczas której menedżerowie Google zaprezentowali szereg nowości w swoich produktach marketingowych. Napisałem krótką notatkę z tego wydarzenia na swoim profilu na Facebooku i LinkedInie, ale Artur Maciorowski namówił mnie na dłuższy artykuł. Zapraszam więc do lektury.

Lato w tym roku było rekordowo upalne, więc jeśli komuś umknęła ta konferencja lub jej echa, to ma wybaczone. Tutaj znajdziesz nagranie z konferencji: //goo.gl/fxsdJV. 
W dodatku był mundial... chociaż akurat o tym niektórzy kibice woleliby zapomnieć. Ale do rzeczy. 
Oto najważniejsze zmiany, które już zostały lub zostaną wkrótce wprowadzone:

#1. Google AdWords zmieniło nazwę na Google Ads

Ta zmiana to czysty rebranding (rys. 1). Wynika ona z tego, że reklamy Google już dawno przestały opierać się na słowach kluczowych (words – słowa), więc zmiana na Ads (reklamy) jest rozsądna. Poza tym chyba jeszcze inny system reklamowy używa podobnej nazwy składającej się z nazwy systemu i Ads. Chyba nazywa się jakoś na „F”, ale ja nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem. 

 

Rys. 1. Rebranding: teraz mówi się i pisze Google Ads


#2. Stara wersja interfejsu Ads na dobre przeszła do lamusa

Poza rebrandingiem Google oznajmiło, że już na dobre znika stara wersja interfejsu Ads. Nowa wersja ma być docelowo szybsza i spójna z układem graficznym i funkcjonalnym z pozostałymi produktami Google, m.in. Merchant Center, Analytics, Tag Manager, Search Console, ale głównie chodzi o konsolidację tych wszystkich narzędzi w jednym miejscu: Google Marketing Platform.

Nowa wersja interfejsu była stopniowo wprowadzana na kontach już od kilku miesięcy, ale w pierwszych wersjach beta cierpiała na typowe grzechy młodości. Większość braków została już uzupełniona, a usterki wyeliminowane, więc pracuje się coraz przyjemniej.


#3. Google Marketing Platform do współpracy

Google wypuściło na rynek platformę (rys. 2), która ma na celu nie tylko skupienie wszystkich narzędzi marketingowych i analitycznych w jednym miejscu, ale także daje możliwość współpracy stronom, które są częścią projektu – klient, agencja oraz freelancer – i dokonywania zmian prawie w rzeczywistym czasie.
 

Rys. 2. Google Marketing Platform daje możliwość

 


#4. Nowe formaty reklam w YouTube oraz inne nowości

Google wprowadza nowe formaty reklamowe do YouTube: 

  • TrueView for Reach – cel na maksymalizację zasięgu. Pozwoli to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i podwyższenie tzw. BrandLIft. Po pierwszych testach liczba bezpośrednich wejść na stronę marki rośnie. Szczególnie wykorzystywane tutaj mogą być reklamy sześciosekundowe bez pominięcia, czyli tzw. bumper ads. Jeśli zdecydujecie się nagrać taki film reklamowy, upewnijcie się, że ma maksymalnie sześć sekund, a najlepiej jeszcze mniej. Przekroczenie sześciu sekund oznacza, że nie zostanie zakwalifikowany jako bumper ads.
  • TrueView for Action – cel na maksymalizację sprzedaży, generowania leadów lub realizacji innych celów związanych z akcją użytkownika na stronie. Dostępne będą przyciski z call to action pozwalające użytkownikowi na zakupienie produktu lub nawiązanie kontaktu z reklamodawcą w trakcie oglądania reklamy. 

Można tworzyć reklamy na YouTube i wybierać kierowanie na użytkowników, którzy w niedalekiej przeszłości szukali produktów lub tematów i jest duża szansa, że jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji (rys. 3).

 

Rys. 3. TrueView for Action na przykładzie – przycisk nawołujący do działania


 

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy