Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o zmianach w Google w 2018 r.

Aktualności

Na początku lata, a dokładniej 10 lipca, odbyła się konferencja Google pt. „Marketing Innovations Keynote’’, podczas której menedżerowie Google zaprezentowali szereg nowości w swoich produktach marketingowych. Napisałem krótką notatkę z tego wydarzenia na swoim profilu na Facebooku i LinkedInie, ale Artur Maciorowski namówił mnie na dłuższy artykuł. Zapraszam więc do lektury.

Lato w tym roku było rekordowo upalne, więc jeśli komuś umknęła ta konferencja lub jej echa, to ma wybaczone. Tutaj znajdziesz nagranie z konferencji: //goo.gl/fxsdJV. 
W dodatku był mundial... chociaż akurat o tym niektórzy kibice woleliby zapomnieć. Ale do rzeczy. 
Oto najważniejsze zmiany, które już zostały lub zostaną wkrótce wprowadzone:

POLECAMY

#1. Google AdWords zmieniło nazwę na Google Ads

Ta zmiana to czysty rebranding (rys. 1). Wynika ona z tego, że reklamy Google już dawno przestały opierać się na słowach kluczowych (words – słowa), więc zmiana na Ads (reklamy) jest rozsądna. Poza tym chyba jeszcze inny system reklamowy używa podobnej nazwy składającej się z nazwy systemu i Ads. Chyba nazywa się jakoś na „F”, ale ja nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem. 

 

Rys. 1. Rebranding: teraz mówi się i pisze Google Ads


#2. Stara wersja interfejsu Ads na dobre przeszła do lamusa

Poza rebrandingiem Google oznajmiło, że już na dobre znika stara wersja interfejsu Ads. Nowa wersja ma być docelowo szybsza i spójna z układem graficznym i funkcjonalnym z pozostałymi produktami Google, m.in. Merchant Center, Analytics, Tag Manager, Search Console, ale głównie chodzi o ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy