Niezbędnik e-commerce managera – jak MarTech wspiera sprzedaż online?

Temat numeru

W dzisiejszym świecie, zwłaszcza tym online, nieustannie zmieniające się trendy, rosnąca konkurencja i wymagający klienci stanowią wyzwanie dla każdego e-commerce managera. Istnieje jednak cały zestaw narzędzi, które mogą wpłynąć na sukces Twojego e-biznesu. Sprawdź, czym jest MarTech i jak wykorzystasz jego potencjał w branży.

MarTech w pigułce

MarTech, czyli marketing technology, to obszerna dziedzina, która łączy w sobie marketing i technologię w celu skuteczniejszego dotarcia do klientów i zwiększenia efektywności podejmowanych działań marketingowych. Stanowi zbiór narzędzi, systemów i konkretnych strategii, które pozwalają firmom doskonalić swoje przedsięwzięcia promocyjne i sprzedażowe. Polski Fundusz Rozwoju podkreśla, że celem MarTechu jest zorientowanie wszelkich działań na odbiorców i lepsze zrozumienie ich potrzeb. Obecnie możliwości usprawnień wydają się bowiem nieograniczone.

POLECAMY

MarTech dotyczy obszarów takich jak:

  • wykorzystanie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami;
  • stosowania narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi; 
  • korzystania z rozwiązań z zakresu e-mail marketingu;
  • prowadzenia zaawansowanych analiz itp. 
     

Obejmuje szeroką bazę rozwiązań technologicznych używanych przez specjalistów także w branży e-commerce. MarTech można klasyfikować na różne sposoby, ale warto myśleć o nim w kategoriach potrzeb.

Jak MarTech wpływa na e-commerce?

W kontekście e-commerce MarTech odgrywa znaczącą rolę, ponieważ korzystamy z takich usprawnień każdego dnia. 

Poszczególne systemy pozwalają m.in. na:

  • personalizację doświadczeń klienta;
  • automatyzację procesów sprzedaży;
  • analizę danych oraz ich ochronę. 
     

Dzięki MarTech e-commerce managerowie mogą efektywniej zarządzać swoimi kampaniami marketingowymi, zwiększać konwersję w sklepie internetowym, ograniczać porzucone koszyki czy budować lojalność klientów.
MarTech umożliwia zaawansowaną person...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy