MarTech w pigułce
MarTech, czyli marketing technology, to obszerna dziedzina, która łączy w sobie marketing i technologię w celu skuteczniejszego dotarcia do klientów i zwiększenia efektywności podejmowanych działań marketingowych. Stanowi zbiór narzędzi, systemów i konkretnych strategii, które pozwalają firmom doskonalić swoje przedsięwzięcia promocyjne i sprzedażowe. Polski Fundusz Rozwoju podkreśla, że celem MarTechu jest zorientowanie wszelkich działań na odbiorców i lepsze zrozumienie ich potrzeb. Obecnie możliwości usprawnień wydają się bowiem nieograniczone.
POLECAMY
MarTech dotyczy obszarów takich jak:
- wykorzystanie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami;
- stosowania narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi;
- korzystania z rozwiązań z zakresu e-mail marketingu;
- prowadzenia zaawansowanych analiz itp.
Obejmuje szeroką bazę rozwiązań technologicznych używanych przez specjalistów także w branży e-commerce. MarTech można klasyfikować na różne sposoby, ale warto myśleć o nim w kategoriach potrzeb.
Jak MarTech wpływa na e-commerce?
W kontekście e-commerce MarTech odgrywa znaczącą rolę, ponieważ korzystamy z takich usprawnień każdego dnia.
Poszczególne systemy pozwalają m.in. na:
- personalizację doświadczeń klienta;
- automatyzację procesów sprzedaży;
- analizę danych oraz ich ochronę.
Dzięki MarTech e-commerce managerowie mogą efektywniej zarządzać swoimi kampaniami marketingowymi, zwiększać konwersję w sklepie internetowym, ograniczać porzucone koszyki czy budować lojalność klientów.
MarTech umożliwia zaawansowaną person...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!