Narzędzia webredaktora

TOP 10 aplikacji, które pozwalają optymalizować treść na WWW i monitorować skuteczność contentu w sieci

Temat numeru

Praca content managera jest pełna wyzwań – znacznie łatwiej stawić im czoło, gdy posiadasz właściwe narzędzia. szeroka oferta rozwiązań mających usprawnić pracę powoduje, że stosunkowo łatwo zagubić się w ich zawiłościach. Jak wybrać te właściwe?

Dobre narzędzia webredaktora to takie, które w prosty sposób pozwalają na weryfikację skuteczności prowadzonych działań i usprawniają codzienną pracę. Zajmuję stanowisko content jedi w Brand24 – firmie, która podejmując decyzje, bazuje na danych analitycznych. Poniżej mocna dziesiątka sprawdzonych przeze mnie rozwiązań.

POLECAMY

1. Google Analytics

Google Analytics pozwala na obserwację zmian w ilości i jakości ruchu na naszym blogu, a w konsekwencji ocenę skuteczności podejmowanych działań. Korzystam głównie z danych dostępnych w widoku „Pozyskiwanie”, „Zachowanie”, „Analiza Treści” oraz raportu niestandardowego zliczającego użytkowników zarejestrowanych na darmowe konto testowe. 

To narzędzie wykorzystuję również do oceny efektywności nowych metod promocji tworzonych przez nas treści. Razem z content managerem Tomkiem Ziętkiem testujemy obecnie nieużywane przez nas wcześniej serwisy do promocji, jak np. StumbleUpon czy Niume. Dane z GA pomagają podjąć decyzję, które z nich posiadają największy potencjał w kwestii rozwoju bloga. Rysunek 1. przedstawia efekty, jakie udało nam się uzyskać w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia działalności w serwisie StumbleUpon.

...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy