Tymczasem influencer marketing rośnie w siłę nie tylko sektorze B2C, ale i B2B. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że reklama płatna – także w social mediach – drożeje, a coraz więcej firm, zarówno tych dużych, jak i małych, odnotowuje spadek jej skuteczności i patrzy z nadzieją w stronę liderów opinii.
POLECAMY
Lepiej późno niż… później
Kiedy marki konsumenckie podpisywały kontrakty z kolejnymi influencerami i tworzyły spektakularne kampanie jedna po drugiej, przedsiębiorstwa z sektora B2B nieśmiało wkraczały do mediów społecznościowych. Gdy się już z nimi oswoiły i zaczęły odważniej wplatać je w swoje strategie marketingowe, przyszedł czas na liderów opinii. Ta spóźniona aktywność w obszarze influencer marketingu ma jednak swoje biznesowe uzasadnienie. Przedstawiciele branży B2B nie lubią inwestować w niesprawdzone rozwiązania. Dlatego poświęcili czas na obserwację rynku i postanowili wkroczyć w momencie, kiedy wiele już wiadomo, choć jeszcze sporo pozostaje do odkrycia i zagospodarowania.
To już wiemy o influencer marketingu:
- aż 92% odbiorców ufa rekomendacjom osób fizycznych (nawet jeśli ich nie zna),
- ponad 72% konsumentów ufa rekom...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!