Twarz znana z internetu
Zacznijmy od zdefiniowania, kim w ogóle jest digital influencer i co w konsekwencji może dać naszej marce. Z perspektywy dążenia do stworzenia optymalnej kampanii jest to rzecz kluczowa. Właśnie używając tych „parametrów”, będziemy oceniali potencjał youtubera do realizacji marketingowego celu.
POLECAMY
Zapamiętaj
Otóż każdy digital influencer musi mieć tylko (a może aż?) trzy kluczowe cechy:
- Zasięg – żeby być youtuberem trzeba do kogokolwiek docierać, ktoś musi „konsumować nasz content”.
- Wizerunek – youtuber to człowiek, nie konto w mediach społecznościowych (nie mówimy o fan page’ach, portalach z obrazkami czy redakcjach, ale o ludziach).
- Swój kanał komunikacji, w którym publikowane są treści – youtuber ma kanał na YouTube, ale digital influencerzy mogą być blogerami, tiktokerami, youtuberami czy instagramerami – niezależnie od platformy mają „swoje miejsce”, w którym tworzą i docierają do swoich odbiorców (w przeciwieństwie np. do tradycyjnie rozumianego celebryty-aktora, który pojawia się w „cudzych miejscach”).
Te trzy „składowe” bycia youtuberem są kluczowe dla marek tworzących kampanie – po to w ogóle współpracują z influencerami.
Dzięki influencer marketingowi marka otrzymuje zawsze w pakiecie (analogicznie do...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!