Jak budować relacje z odbiorcami, realizować skuteczne kampanie i mierzyć skuteczność działań?

Influencer marketing

Rozwój branży marketingowej wciąż nie zwalnia. Szacuje się, że z końcem 2022 roku, globalny rynek influencer-marketingowy ma przekroczyć wartość 16.4 mld USD. Zdecydowana większość marketerów regularnie uwzględnia influencer marketing w swoich strategiach, pojawia się coraz więcej firm i agencji, zajmujących się obsługą kampanii, a mimo to, wciąż napotykamy się na problemy z doborem twórców i mierzeniem efektywności naszej kampanii influencerskiej.

Sprawdź również pokrewny artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Zacznijmy od potrzeb klienta i celu kampanii. Dlaczego tak często pomijamy ten krok?

Utrwaliło się, że kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego twórcy. Oczywiście, odpowiednia selekcja influencerów jest jednym z najważniejszym, o ile nie najważniejszym elementem udanej kampanii. 

Zanim jednak do tego kroku przejdziemy i zaprosimy influencera do projektu, powinniśmy zastanowić się nad naszymi wymogami dotyczącymi samej współpracy i nad tym, jakich efektów się spodziewamy. 

Korzystajmy z naszej strategii komunikacyjnej i dopasujmy influencerów do niej tak, aby współpraca była spójna zarówno dla marki, jak i dla influencera. 

Postarajmy się przygotować jak najwięcej informacji o tym, do kogo kierujemy kampanię, co chcemy kampanią uzyskać i czego oczekujemy od publikowanych przez influencera materiałów. 

Ustrukturyzowanie naszych potrzeb i oczekiwań znacząco uprości nam znalezienie i pozyskanie twórców. Im więcej czasu przeznaczymy na odpowiednie przygotowania, tym szybciej i łatwiej będzie nam przeprowadzić następne kroki i przewidzieć ewentualne wyzwania i zagrożenia. Jeśli przeprowadzaliśmy w przeszłości już współprace influencerskie, sprawdźmy kluczowe wnioski z poprzednich akcji i upewnijmy się, że je uwzględniamy w planowaniu nowej kampanii. 

Planowanie

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy