Sprawdź również pokrewny artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
POLECAMY
Zacznijmy od potrzeb klienta i celu kampanii. Dlaczego tak często pomijamy ten krok?
Utrwaliło się, że kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego twórcy. Oczywiście, odpowiednia selekcja influencerów jest jednym z najważniejszym, o ile nie najważniejszym elementem udanej kampanii.
Zanim jednak do tego kroku przejdziemy i zaprosimy influencera do projektu, powinniśmy zastanowić się nad naszymi wymogami dotyczącymi samej współpracy i nad tym, jakich efektów się spodziewamy.
Korzystajmy z naszej strategii komunikacyjnej i dopasujmy influencerów do niej tak, aby współpraca była spójna zarówno dla marki, jak i dla influencera.
Postarajmy się przygotować jak najwięcej informacji o tym, do kogo kierujemy kampanię, co chcemy kampanią uzyskać i czego oczekujemy od publikowanych przez influencera materiałów.
Ustrukturyzowanie naszych potrzeb i oczekiwań znacząco uprości nam znalezienie i pozyskanie twórców. Im więcej czasu przeznaczymy na odpowiednie przygotowania, tym szybciej i łatwiej będzie nam przeprowadzić następne kroki i przewidzieć ewentualne wyzwania i zagrożenia. Jeśli przeprowadzaliśmy w przeszłości już współprace influencerskie, sprawdźmy kluczowe wnioski z poprzednich akcji i upewnijmy się, że je uwzględniamy w planowaniu nowej kampanii.
Planowani
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!