Według prognoz, globalna wartość rynku influencer marketingu w 2022 r. wyniesie 15 mld dolarów, co oznacza, że współpraca z twórcami internetowymi nadal będzie stanowiła istotny element strategii marketingowych. Podobnie sytuacja przedstawia się w Polsce – jak wynika z raportu „Polski rynek influencer marketingu 2021” aż jedna czwarta respondentów planuje w 2021 r. wydać podobną kwotę na influencer marketing, co w roku ubiegłym. Pozostała część ankietowanych w większości deklaruje zwiększenie budżetów na działania z influencerami. Sami twórcy też zauważyli zmiany i 39% z nich odnotowało wzrost zainteresowania współpracą.
POLECAMY
Niesłabnące zainteresowanie lokowaniem produktów na kanałach liderów opinii sprawia, że ci otrzymują od kilku do nawet kilkudziesięciu propozycji kolaboracji tygodniowo. W gąszczu zapytań ofertowych łatwo pominąć propozycję lub z góry uznać ją za mało ciekawą. W dalszej części artykułu dowiesz się: w jaki sposóbprzygotować się do przeprowadzenia kampanii z influencerem, jak odpowiednio dobrać twórców i poprawnie przygotować brief oraz jakich błędów się wystrzegać.
Po pierwsze: strategia
Planowanie kampanii z influencerami należy rozpocząć od przygotowania strategii. Przemyślany harmonogram działań pozwoli odpow...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!