Dobry brief to podstawa udanej współpracy: jak przygotować się do współpracy z influencerem i poprawnie skonstruować ofertę

Influencer marketing

Influencer marketing to obszar marketingu, który nie ucierpiał znacząco podczas pandemii. Lockdown sprawił, że więcej czasu spędzaliśmy przed ekranami komputerów i smartfonów. Rynek został zmuszony, aby dostosować się do panujących obostrzeń i w krótkim czasie oprzeć swoją działalność na sprzedaży online, w tym także na influencerach, którzy pomagają tę sprzedaż generować.

Według prognoz, globalna wartość rynku influencer marketingu w 2022 r. wyniesie 15 mld dolarów, co oznacza, że współpraca z twórcami internetowymi nadal będzie stanowiła istotny element strategii marketingowych. Podobnie sytuacja przedstawia się w Polsce – jak wynika z raportu „Polski rynek influencer marketingu 2021” aż jedna czwarta respondentów planuje w 2021 r. wydać podobną kwotę na influencer marketing, co w roku ubiegłym. Pozostała część ankietowanych w większości deklaruje zwiększenie budżetów na działania z influencerami. Sami twórcy też zauważyli zmiany i 39% z nich odnotowało wzrost zainteresowania współpracą.
 

POLECAMY

Rys. 1. Rynek influencerów w Polsce w roku 2021, Reach a Blogger 2021


Niesłabnące zainteresowanie lokowaniem produktów na kanałach liderów opinii sprawia, że ci otrzymują od kilku do nawet kilkudziesięciu propozycji kolaboracji tygodniowo. W gąszczu zapytań ofertowych łatwo pominąć propozycję lub z góry uznać ją za mało ciekawą. W dalszej części artykułu dowiesz się: w jaki sposóbprzygotować się do przeprowadzenia kampanii z influencerem, jak odpowiednio dobrać twórców i poprawnie przygotować brief oraz jakich błędów się wystrzegać. 

Po pierwsze: strategia

Planowanie kampanii z influencerami należy rozpocząć od przygotowania strategii. Przemyślany harmonogram działań pozwoli odpowi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy