Jak wybrać i zweryfikować profil influencera dzięki narzędziom online?

Influencer marketing

Influencer marketing na dobre zagościł w strategiach marketingowych firm, a co za tym idzie, dojrzał. Marketerzy nie błądzą już po omacku i podchodzą do realizacji działań dużo bardziej świadomie, tworząc coraz bardziej sprofesjonalizowany rynek. Narzędzia, które kilka lat temu pojawiały się jak grzyby po deszczu, dawno wyszły z wersji beta i oferują szerokie spektrum funkcji pozwalających na prowadzenie zaawansowanych kampanii oraz szczegółową weryfikację profili twórców. A oto 10 rozwiązań wspierających prowadzenie kampanii od A do Z.

WhitePress® 

Kompleksowa platforma content i influencer marketingowa, która poza masą przydatnych funkcji wspierających prowadzenie kampanii, udostępnia też szeroką bazę wiedzy i materiałów edukacyjnych o influencer marketingu. W narzędziu można znaleźć m.in. wyszukiwarkę influencerów, pozwalającą na filtrowanie twórców po zasięgach, kategoriach, tagach, wieku i miejscowości. Poza porównaniem ponad 11 tysięcy profili, można tu skorzystać ze Strefy Ogłoszeń. Tam w intuicyjnym kreatorze marketer może dodać swój brief i pozyskać dziesiątki atrakcyjnych ofert od influencerów. Obok zautomatyzowanego modułu WhitePress® oferuje także wsparcie w realizacji kampanii, począwszy od dobierania influencerów, uwzględniając ich analitykę, wiarygodność i zaangażowanie, poprzez realizację,  a na raportowaniu kończąc.
 

POLECAMY

Rys. 1. Zestaw przydatnych narzędzi


Cena:

  • Pakiet miesięczny – 199 zł
  • Pakiet 6-miesięczny – 999 zł
  • Pakiet roczny – 1999 zł
  • Strefa ogłoszeń – opcja bezpłatna
     
Rys. 2. WhitePress®


InfluTool 

Polskie rozwiązanie umożliwiające prowadzenie zarówno prostych, jak i zaawansowanych kampanii influencer marketingowych. Narzędzie jest skierowane do brandów oraz agencji i pomaga: wyszukiwać i analizować profile twórców pod kątem zasięgów, zaangażowania oraz jakości followersów; analizować działania konkurencji; monitorować kampanie po tagach; generować raporty; obliczać ekwiwalent mediowy współpracy oraz tworzyć własne listy profili. Na uwagę zasługuje m.in. wyszukiwanie influencerów po lokalizacjach, w których dodawali posty (cenna opcja przy kampaniach lokalnych oraz regionalnych, dla firm z sektora turystyki czy promujących wydarzenia). InfluTool udostępnia także własny wskaźnik Influencer Score, pozwalający na porównanie różnych profili według tych samych parametrów wpływu na odbiorców. Dodatkowo plusem jest analiza różnych kanałów twórców: Instagrama, Facebooka, Twittera, YouTube’a, TikToka oraz blogów. Dzięki opcji monitoringu wzmianek (np. o marce lub konkurencji) na profilach influencera można prowadzić skuteczne działania real time marketingowe oraz na bieżąco śledzić własne kampanie. 
Cena:

  • Plan ogólny – 1370 zł
  • Dodatkowe moduły (PRO) – 500 zł/moduł

Social Blade 

Narzędzie pozwala śledzić w czasie rzeczywistym statystyki i dynamikę wzrostu kanałów influencerów. Social Blade umożliwia weryfikację profili z całego świata w prosty sposób – przez dodanie linku do kanału (YouTube, Instagram, Facebook, Twitter, Twich, TikTok i innych). Baza danych w narzędziu jest publiczna, a podstawowe dane z miesiąca można otrzymać bezpłatnie. Mamy tu dostęp m.in. do liczby subskrypcji i wyświetleń kanałów na YT, codziennego przyrostu/spadku liczby followersów na IG czy wskaźnika Engagement Rate. Dynamika wzrostu jest przydatna zwłaszcza podczas analizy nieuczciwych praktyk influencerów. Pozwala wychwycić piki, które mogą świadczyć o zakupie followersów/korzystaniu z botów. W platformie można przeglądać także listy top influencerów, a w wersji premium rozszerzyć analizę o dodatkowe parametry i sprawdzać dane nawet do roku wstecz. 
Cena:

  • Wersja bezpłatna
  • Wersje premium – 3.99–99 dolarów miesięcznie

Reach a blogger

Polski marketplace wspierający kampanie z influencerami, z bazą ponad 6000 profili (w tym blogi, profile na Facebooku, Instagramie, Snapchacie, TikToku, Twitterze, LinkedIn, Pintereście, YouTubie, Twitchu oraz Podcasty). Platforma umożliwia prowadzenie płatnych i barterowych kampanii, przegląd ofert w katalogu influencerów oraz publikację własnych zleceń, do których twórcy mogą się zgłaszać. Jak działa narzędzie? Marketer wyszukuje w katalogu profile o odpowiedniej tematyce, zasięgu i cenie. W wyborze wsparciem jest autorski wskaźnik – RaB Score. Z poziomu katalogu może stworzyć własną listę twórców i mediaplan. Następnie wystarczy zasilić konto i zapłacić za określone działania. Reach a blogger rozlicza się z twórcami dopiero po akceptacji działań, co daje klientom pewność wykonania zlecenia. 
Cena: 

  • W zależności od stawki twórcy + 15% marży + dodatkowe opłaty według cennika podanego na stronie 

Fameshop 

Dość nietypowe rozwiązanie, które pojawiło się na polskim rynku pod szyldem „pierwszego sklepu dla influencerów”. Platforma umożliwia twórcom nabywanie produktów za określone świadczenia na swoich profilach. Sam marketer nie ma tu szerokich możliwości weryfikacji profili, natomiast model product on demand zapewnia dość precyzyjny dobór profili. 
Cena: 

  • Indywidualna wycena kampanii

Achoo

Kolejne rozwiązanie, tym razem skandynawskie, umożliwiające szeroką analitykę kampanii z influencerami i weryfikację profili twórców (także polskich kont). Największe plusy narzędzia to przejrzysta wyszukiwarka profili oraz możliwość tworzenia i eksportu niestandardowych raportów z danymi kampanii, z uwzględnieniem celów marketingowych i ROI. Wśród ficzerów jest m.in. tworzenie list ulubionych influencerów, przegląd najbardziej angażującego contentu i wzmianek na poszczególnych kanałach oraz sprawdzenie demografii odbiorców.
Cena: 

  • Od 199 do 1399 euro w zależności od pakietu, darmowy trial 

Hype Auditor 

Przed powstaniem polskich narzędzi Hype Auditor był jednym z częściej używanych rozwiązań do analizy jakości instagramowych profili influencerów. W ostatnich latach funkcjonalność platformy zwiększyła się, a model biznesowy zmienił się (z płatności za tokeny na abonamenty), dodano także analizę innych kanałów mediów społecznościowych. W tym momencie w narzędziu możemy sprawdzać m.in. lokalizację follo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy