Najlepsze rozwiązanie mobilne dla e-commerce – Aplikacja natywna, PWA czy natywny Flutter?

Temat numeru Strona www, która sprzedaje

Aplikacje mobilne to cenna innowacja technologiczna, która zmieniła sposób, w jaki pracujemy, robimy zakupy i się komunikujemy. Aplikacje mobilne stale ewoluują, a trendy ich rozwoju określane są przez popyt, który rośnie z każdym rokiem. W 2020 r. liczba pobranych aplikacji mobilnych na całym świecie według App Annie wyniosła aż 218 miliardów. Co więcej, wraz z rozwojem aplikacji mobilnych coraz więcej użytkowników dokonuje za ich pomocą zakupów online. 

Mobilne aplikacje umożliwiają robienie zakupów z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Nie dziwi zatem fakt, że w 2020 r. aż 55% internautów wybrało zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Przewiduje się, że do końca 2021 r. aplikacje mobilne zdominują sprzedaż internetową. Do niedawna firmy e-commerce, które chciały opracować własne rozwiązanie, musiały skorzystać z aplikacji natywnych, które wymagają osobnego programowania na system iOS oraz Android. Wiązało się to z wysokimi kosztami i długim czasem realizacji. Dziś firmy mają do wyboru wiele innych technologii tworzenia aplikacji, m.in. PWA oraz Flutter. Wybór może być trudny, jednak poniższy artykuł powinien pomóc Ci podjąć decyzję.

POLECAMY

Krótkie porównanie: Flutter, aplikacje natywne i PWA

Poniższe zestawienie najważniejszych cech aplikacji natywnych, Fluttera i Progressive Web Apps (PWA) pozwoli Ci szybko zorientować się, czym charakteryzują się poszczególne rodzaje aplikacji mobilnych i wstępnie określić, który z nich może najlepiej odpowiadać Twoim potrzebom biznesowym.

Aplikacje natywne – tworzone są specjalnie na platformę Android lub iOS z wykorzystaniem oficjalnego SDK (Software Development Kit) dostarczonego przez Google lub Apple. Ten rodzaj aplikacji mobilnych obsługuje wszystkie funkcje systemów operacyjnych oraz urządzeń, na które są dedykowane, takie jak aparat, GPS czy lista kontaktów. Użytkownicy mogą dokonać instalacji za pośrednictwe...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy