Jak tworzyć interaktywny content do social mediów i na WWW? TOP 15 narzędzi content marketera

Temat numeru

„A Ty którą czarodziejką z księżyca jesteś? Opcjonalnie: jakim rodzajem chleba jesteś?” Kto z nas nie wypełnił nigdy tego typu testu, niech pierwszy rzuci kamieniem. I nie ma w tym nic dziwnego. Tego typu treści maksymalnie angażują. Nie tylko swoją tematyką, ale i przyjemną, a przede wszystkim interaktywną formą.

Często uciekamy przed interaktywnymi formami contentu, boimy się ich jako czegoś skomplikowanego, kosztownego i maksymalnie innowacyjnego. Nic bardziej mylnego. Interaktywny content marketing towarzyszy nam praktycznie od początku kampanii digital marketingowych, chociaż często po prostu nie zdajemy sobie z tego sprawy. Czym zatem jest interaktywny content marketing?  
To wszystkie formy contentu, które angażują użytkownika do wykonania konkretnego zadania. A przede wszystkim treści, z którymi użytkownik może wejść w interakcję: kliknąć, zeswipować, przesunąć, wypełnić, wstukać i inne podobne. Wszelakiego typu quizy, ankiety, filmy 360 czy nawet infografiki, które scrollujemy, są częścią interaktywnego contentu. 
Obecnie aż (albo dopiero) 53% marketerów wykorzystuje tego typu treści (źródło: Content Marketing Institute and Ion Interactive). Na zalety ich wykorzystania wskazują chociażby same statystyki: 93% marketerów zgodziło się, że to niezwykle efektywna forma edukacji klientów (Inc.), a 81% zgadza się, że tego typu content działa zdecydowanie lepiej w przyciąganiu uwagi konsumenta, aniżeli wykorzystywanie contentu statycznego (Content Marketing Institute and Ion Interactive). Interaktywny content potrafi wygenerować również dwa razy więcej konwersji (Demand Metric). Niestety, statystyk z polskiego rynku nie mamy. 
Ponadto treści interaktywne: 

POLECAMY

  • angażują użytkownika do wykonania konkretnego działania, wejścia w interakcję, podobnie jak w aplikacjach. Interaktywny content marketing i jego formaty często nazywa się również bardzo prostymi aplikacjami; 
  • umożliwiają i pogłębiają rozmowę z konsumentem – nie tylko bowiem monolog, ale przede wszystkim dialog, w którym słuchamy naszego odbiorcy, są kluczowe w dzisiejszym marketin...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy