Model programmatic – kilka dobrych praktyk i jedna złota zasada prowadzenia skutecznej kampanii

Temat numeru

Programatyczny model zakupu kampanii internetowych jest obecny w strategiach digitalowych u większości marketerów w Polsce. Jednak zanim przystąpimy do realizacji jakiejkolwiek kampanii, kluczowe jest jej odpowiednie zaplanowanie. Chodzi o zdefiniowanie grupy docelowej, powierzchni reklamowej oraz opracowanie kreacji. Planując kampanię, warto również zastanowić się  mierzalnymi celami naszej komunikacji – tzw. KPI (key performance indicator).  Pozwoli nam to w pełni wykorzystać zalety programmaticu, czyli  min. możliwość optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania, wykorzystanie danych własnych (1st paty), jak i danych partnerów zewnetrznych (3rd party), a także pozwoli wybrać spośród bogatych narzędzi targetowania reklamy.

1. Dokąd zmierza programmatic buying w roku 2020? 

Programatyczny model zakupu kampanii internetowych jest obecny w strategiach digitalowych większości marketerów w Polsce. Obecnie już ponad 50% reklamy display jest kupowane właśnie w ten sposób. Ostatni rok przyniósł nam kilka ciekawych trendów i nowości, które mogą w znaczący sposób polepszyć parametry kampanii. Należą do nich m.in.:

POLECAMY

  • Dynamiczny rozwój formatów rich media i wideo. Nie ma chyba obecnie kreacji richmediowych, których nie dałoby się zakupić programatycznie. Są one coraz częściej wykorzystywane również do kampanii sprzedażowych. 
  • Druga połowa roku 2019 to także wykorzystanie na szerszą skalę kreacji typu DCO (Dynamic Creative Optimization), czyli możliwość stworzenia reklamy, która w czasie rzeczywistym dostosowuje treść konkretnych bannerów do adresata. Narzędzia DCO to klasyczne kreacje dynamiczne, które pozwalają promować markę tak, by mieć większą kontrolę nad przekazem reklamowym, działać z większą dokładnością i trafnością przekazu, obniżając przy tym koszty produkcji reklamy, a także product retargeting, czyli możliwość wykorzystywania informacji o konkretnych produktach, ich cenach i stanach magazynowych, czerpanych z prostego product feedu zaciąganego do kreacji. 
  • Z kolei coraz większy udział użytkowników korzystających z internetu za pomocą urządzeń mobilnych (w roku 2019 w ekosystemie Adform już ponad 45% ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych) zmusza marketerów do zastanowienia się na rozwiązaniami cross-device, które pomagają przebić się przez gąszcz ekranów. Już dziś internauci używają średnio 3,2 ekrana, a wraz z wprowadzaniem kolejnych urządzeń komplikuje się zarówno sposób emisji kampanii, jak i jej analiza. Model cross-device łączy poszczególne sprzęty ze sobą, tworząc graf pojedynczego użytko...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy