1. Dokąd zmierza programmatic buying w roku 2020?
Programatyczny model zakupu kampanii internetowych jest obecny w strategiach digitalowych większości marketerów w Polsce. Obecnie już ponad 50% reklamy display jest kupowane właśnie w ten sposób. Ostatni rok przyniósł nam kilka ciekawych trendów i nowości, które mogą w znaczący sposób polepszyć parametry kampanii. Należą do nich m.in.:
POLECAMY
- Dynamiczny rozwój formatów rich media i wideo. Nie ma chyba obecnie kreacji richmediowych, których nie dałoby się zakupić programatycznie. Są one coraz częściej wykorzystywane również do kampanii sprzedażowych.
- Druga połowa roku 2019 to także wykorzystanie na szerszą skalę kreacji typu DCO (Dynamic Creative Optimization), czyli możliwość stworzenia reklamy, która w czasie rzeczywistym dostosowuje treść konkretnych bannerów do adresata. Narzędzia DCO to klasyczne kreacje dynamiczne, które pozwalają promować markę tak, by mieć większą kontrolę nad przekazem reklamowym, działać z większą dokładnością i trafnością przekazu, obniżając przy tym koszty produkcji reklamy, a także product retargeting, czyli możliwość wykorzystywania informacji o konkretnych produktach, ich cenach i stanach magazynowych, czerpanych z prostego product feedu zaciąganego do kreacji.
- Z kolei coraz większy udział użytkowników korzystających z internetu za pomocą urządzeń mobilnych (w roku 2019 w ekosystemie Adform już ponad 45% ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych) zmusza marketerów do zastanowienia się na rozwiązaniami cross-device, które pomagają przebić się przez gąszcz ekranów. Już dziś internauci używają średnio 3,2 ekrana, a wraz z wprowadzaniem kolejnych urządzeń komplikuje się zarówno sposób emisji kampanii, jak i jej analiza. Model cross-device łączy poszczególne sprzęty ze sobą, tworząc graf pojedynczego użytk...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!