Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
Mierzenie efektywności kampanii reklamowych opiera się na analizie kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Do najważniejszych należą:
POLECAMY
- CTR (click-through rate) – procent użytkowników, którzy kliknęli w reklamę w stosunku do liczby jej wyświetleń. Wysoki CTR wskazuje na atrakcyjność reklamy.
- CPC (cost per click) – średni koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę.
- CPM (cost per mille) – jednostka rozliczeniowa emisji bazująca na liczbie odsłon zamówionej formy reklamowej, 1 CPM to koszt 1000 odsłon reklamowych.
- Konwersje – działanie wykonane przez użytkownika po kliknięciu w reklamę, takie jak zakup produktu.
- ROAS (return on ad spend) – stosunek przychodu wygenerowanego przez kampanię do poniesionych na nią kosztów, wyliczenie minimalnego ROAS pomoże w odpowiednim optymalizowaniu kampanii.
Narzędzia analityczne na Allegro i Empiku
Allegro Ads oferuje zaawansowany panel analityczny, w którym reklamodawcy mogą monitorować m.in. liczbę wyświetleń, kliknięć, kosztów oraz konwersji. Dodatkowo, dostępne są raporty pozwalające na analizę efektywności poszczególnych kampanii i grup reklam. Platforma umożliwia również integrację z zewnętrznymi narzędziami analitycznymi, co pozwala na bardziej kompleksową analizę danych.
EmpikPlace również udostępnia narzędzia analityczne dla sprzedawców umożliwiające śledzen...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!