Meta pod lupą, czyli co działo się w tym roku na Facebooku i Instagramie i jak to wykorzystać w strategii na rok 2025?

Temat numeru

Rok 2024 to czas kolejnych znacznych zmian w ekosystemie Meta. Algorytmy zmieniają się jak szalone, pojawiają się nowe narzędzia, a oczekiwania użytkowników ewoluują. Jeśli nie trzymasz ręki na pulsie, łatwo możesz zostać w tyle. Planując strategię na social media na 2025 r., miej na uwadze, że Facebook i Instagram wciąż będą jednymi z bardziej liczących się kanałów. Ale żeby naprawdę wykorzystać ich potencjał, trzeba grać według nowych zasad.
 

Co mówią dane reklamowe?

Rok 2024 jeszcze wyraźniej pokazał, jak dotkliwy jest trwający spadek zasięgów organicznych na Facebooku i Instagramie. Algorytmy faworyzują treści sponsorowane, co oznacza, że marki, które nie inwestują w reklamy płatne, mają coraz większe trudności z dotarciem do swojej publiczności. Wzrost popularności formatów wideo i preferencje algorytmów skierowane na bardziej angażujące treści sprawiają, że wydatki na reklamy stają się niezbędne do utrzymania widoczności.
Dane za pierwsze półrocze 2024 r. wyraźnie pokazują, że marketerzy muszą stale dostosowywać swoje strategie. Spadające koszty za tysiąc wyświetleń (CPM) przy jednoczesnym wzroście kosztów za kliknięcie (CPC) to jasny sygnał, że o sukcesie kampanii decyduje nie tylko budżet, ale przede wszystkim efektywność planowania i optymalizacji działań. Jak zatem wykorzystać dane, by lepiej przygotować się na rok 2025?

POLECAMY

Szansa na większe zasięgi i walka o kliknięcia

Z danych Sotrendera wynika, że średni CPM w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 2,80 zł, co oznacza spadek o p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy