Co mówią dane reklamowe?
Rok 2024 jeszcze wyraźniej pokazał, jak dotkliwy jest trwający spadek zasięgów organicznych na Facebooku i Instagramie. Algorytmy faworyzują treści sponsorowane, co oznacza, że marki, które nie inwestują w reklamy płatne, mają coraz większe trudności z dotarciem do swojej publiczności. Wzrost popularności formatów wideo i preferencje algorytmów skierowane na bardziej angażujące treści sprawiają, że wydatki na reklamy stają się niezbędne do utrzymania widoczności.
Dane za pierwsze półrocze 2024 r. wyraźnie pokazują, że marketerzy muszą stale dostosowywać swoje strategie. Spadające koszty za tysiąc wyświetleń (CPM) przy jednoczesnym wzroście kosztów za kliknięcie (CPC) to jasny sygnał, że o sukcesie kampanii decyduje nie tylko budżet, ale przede wszystkim efektywność planowania i optymalizacji działań. Jak zatem wykorzystać dane, by lepiej przygotować się na rok 2025?
POLECAMY
Szansa na większe zasięgi i walka o kliknięcia
Z danych Sotrendera wynika, że średni CPM w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 2,80 zł, co oznacza spadek o p...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!