Messenger marketing – przyszły następca e-mail marketingu

Temat numeru

E-mail, pomimo tego, że stanowi podstawowy kanał komunikacji marki z odbiorcą, jest bardzo podatny na spam. Nawet po wejściu w życie RODO użytkownicy mają ograniczoną możliwość kontrolowania, kto może wysyłać im wiadomości. Prowadzi to do przeładowania skrzynek odbiorczych i zwyczajnego zmęczenia tą formą kontaktu. Inaczej działają komunikatory, w których użytkownicy przejmują kontrolę i włączają lub wyłączają się na kontakt z markami, prowadząc z nimi rozmowę dokładnie tak, jak rozmawiają ze swoimi przyjaciółmi – naturalnie, autentycznie i co najważniejsze – w dowolnym momencie.

Czym jest Messenger marketing i dlaczego powinieneś zwrócić na niego uwagę

Messenger marketing to marketing w aplikacjach do komunikacji, który pomaga budować segmenty odbiorców, zdobywać nowe leady, ocieplać je, przesyłając spersonalizowaną treść użytkownikom lub odpowiadając na ich pytania, i konwertować je na kupujących użytkowników.

POLECAMY

W Polsce najpopularniejszym komunikatorem jest Facebook Messenger (10 mln użytkowników według Gemius/PBI – //bit.ly/2QIeYKx 

Koncepcyjnie Messenger marketing jest bardzo podobny do e-mail marketingu, ale w praktyce działa zupełnie inaczej. To znacznie bardziej konwersacyjny kanał komunikacji. Komunikatory i chatboty są w stanie bez problemu dostarczać spersonalizowaną konwersację 1 : 1, podczas gdy e-maile kojarzą się raczej z masową komunikacją od jednego do wielu biznesów. Co więcej, wskaźniki otwarć (OR – open rate) i przeklików (CTR – click through rate) w e-mailach z roku na rok spadają, a w komunikatorach rosną bardzo dynamicznie.

Wyższe wskaźniki zaangażowania

W raporcie serwisu Statista.com z 2016 r. porównano średni open rate i CTR-y w różnych typach e-maili. Badanie pokazało, że OR waha się najczęściej w okolicach 5,9–18,8%, a CTR to ok. 0,4–2,1%. Porównując wyniki, które dziś uzyskujemy np. na Messengerze, to odpowiednio 80% dla OR i ok. 30% dla przeklików. Myślę, że zaczynasz czuć różnicę między tymi kanałami komunikacji.

E-mail trudniejszy niż wiadomości na Messengerze

Wystarcz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy