Media społecznościowe na każdym etapie ścieżki zakupowej

Temat numeru

W ciągu ostatnich sześciu lat wzrosło znaczenie zakupu kampanii w mediach społecznościowych. Zarówno podejście marketerów, jak i rozwój możliwości samego zakupu kampanii w social mediach, uległo ogromnej zmianie. W Polsce stało się tak głównie za sprawą Facebooka, utrzymującego od lat dominujące miejsce wśród mediów społecznościowych, zwłaszcza w przypadku działań płatnych.

Z perspektywy marketera w ciągu tych kilku lat znaczenie mediów społecznościowych mocno wyewoluowało. Początkowo były one głównie miejscem budowania społeczności czyli – innymi słowy – 
przestrzenią do zdobywania like’ów na fanpage’u, a następnie stały się jednym z kluczowych punktów mediamiksu, bez względu na to, jaki jest cel planowanej kampanii. Dzięki ogromnemu rozwojowi możliwości zakupowych Facebook na stałe gości na każdym etapie consumer journey. W dalszej części przedstawię, jak to może wyglądać, na przykładzie ścieżki zakupowej McKinsey’a.

POLECAMY

Oprócz rozwoju narzędzi do zakupu kampanii, już na etapie planowania działań, Facebook daje nam dostęp do bardzo interesujących narzędzi, takich jak Facebook Audience Insights. Dzięki analizie możemy dowiedzieć się, jakie zainteresowania mają użytkownicy zdefiniowanej demograficznie grupy docelowej. Możemy pogłębić analizy i np. dowiedzieć się, że użytkownicy mający 18-25 lat, zainteresowani Robertem Lewandowskim w Polsce najwyższe affinity notują wśród fanów takich profili jak Copa Coca-Cola, Krzysztof Golonka czy FANGOL.pl.

Etap wstępnego rozważania

Na tym etapie najbardziej kluczowe jest wejście z produktem do koszyka rozważa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy