1. Wyznaczaj sobie cele
W internecie masz do dyspozycji dziesiątki kanałów marketingowych. Od najprostszych działań SEM, przez remarketing, mailingi, reklamę wideo, media społecznościowe, po content marketing i inne.
POLECAMY
Każde z nich ma swoje zalety i nie da się wskazać najlepszego bez wyznaczenia konkretnego celu do osiągnięcia. Przy niskim budżecie reklamowym jest nim zazwyczaj wzrost sprzedaży. Na dalszych etapach może to być budowa zasięgu, świadomości marki czy budowa lojalności klientów.
Ważne, by wyznaczony cel był konkretny, możliwy do zmierzenia oraz ograniczony w czasie.
Wskazane dobre cele łatwo zmierzyć i określić, ile zabrakło do ich wypełnienia w 100%. Można także określić, które metody najskuteczniej wsparły realizację planu oraz te, które nie spełniły swojego zadania.
2. Eksperymentuj
Działania marketingowe powinny być dopasowane do grupy docelowej – inną komunikację prowadzi się z matkami małych dzieci, inną z młodzieżą, a jeszcze inną z maniakami elektroniki użytkowej.
Warto zatem testować wszystkie dostępne kanały marketingowe. Właściciel sklepu z ekologicznymi artykułami dla dzieci powinien szukać klientów na specjalistycznych forach internetow...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!