Marketing w obrazkach, czyli reklama na Instagramie

Media społecznościowe

Marki rzadko kiedy wybierają Instagram jako główną platformę komunikacji ze swoimi odbiorcami. Do zdecydowanych wad tego serwisu należą brak możliwości linkowania do zewnętrznych witryn, brak sposobu na sprawdzenie zasięgu wpisu czy w końcu trudność w mierzeniu faktycznego zwrotu z inwestycji (ROI), szczególnie w kontekście komunikacji organicznej. Udostępnienie możliwości reklamowania się na Instagramie zwróciło jednak uwagę wielu marketerów. 

Instagram, czyli wizualna strona Facebooka

W 2012 r. Instagram został zakupiony przez Facebooka i od tego czasu serwisy pozostają silnie zintegrowane. Nie inaczej jest w przypadku reklam – możesz tworzyć je właśnie z pomocą natywnych narzędzi reklamowych Facebooka – Ads Managera i Power Editora. Reklama na Instagramie przed długi czas była dostępna tylko dla wybranych podmiotów, zmieniło się to jednak pod koniec 2015 r., kiedy Facebook udostępnił tę możliwość wszystkim reklamodawcom, także w Polsce. 

POLECAMY

Jeśli masz konto na Instagramie, możesz połączyć je ze swoim fanpagem w ustawieniach strony (rys. 1) lub w Menedżerze firmy, jeżeli to z niego korzystasz. Konto na Instagramie nie jest wymagane do prowadzenia działań reklamowych w tym serwisie, ale zdecydowanie jest rekomendowane, ponieważ połączenie konta niesie za sobą kilka dodatkowych korzyści. Jeśli nie dodasz konta na Instagramie do

Menedżera firmy lub w ustawieniach swojej strony, wówczas reklama będzie zawierać nazwę i zdjęcie profilowe Twojej strony na Facebooku. Nazwa będzie „wyszarzona” i nie będzie można w nią kliknąć, a więc przejść do profilu i zacząć obserwować konta, a to zdecydowanie zmarnowana okazja na rozbudowę społeczności także na Instagramie. Jeżeli nazwa będzie zbyt długa, zostanie skrócona, a w miejsce uciętych znaków pojawi się wielokropek. Co ważniejsze, jeśli nie połączysz istniejącego już konta na Instagramie ze swoim fanpagem lub Menedżerem firmy, nie będzies...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy