LIVE. PUBLIC. CONVERSATIONAL – taki jest Twitter!

Temat numeru

Każdego miesiąca ponad 313 mln aktywnych użytkowników Twittera wysyła dziennie setki milionów tweetów. Od początku działania serwisu, czyli od 2006 r., w świat poleciało ponad 500 mld tweetów. Kto komunikuje się w tym medium? Potencjał komunikacji poprzez Twittera oraz możliwość budowania wizerunku i wsparcia sprzedaży dostrzegają przede wszystkim marki i firmy. 

Nieprawdą jest bowiem, że Twitter to tylko medium dziennikarzy i polityków. Twitter to świat dialogu marek, medium rozmów w czasie rzeczywistym, gdzie różne wydarzenia są pretekstem dla marek do włączania się do rozmów i przestawiania swojego punktu widzenia, oferty czy rekomendacji. Użytkownicy sięgają po 140 znaków jako najszybsze źródło informacji o marce. Czytają, przeglądają, odtwarzają wideo na Twitterze, jako w najszybszym i najbardziej wiarygodnym źródle informacji. Tam też mogą marce zadawać pytania i otrzymują oficjalną odpowiedź. I nawet jeżeli reakcji na tweeta użytkownicy nie wizualizują w postaci serduszek (Favorites), komunikat odczytują i są na bieżąco z życiem marki. Timeline przeglądają także osoby niezalogowane do platformy, więc zasięg komunikacyjny publikowanej treści jest większy, niż często pokazują statystyki. Na Twitterze działa globalnie ponad 9 mln firm małej i średniej wielkości i jeszcze więcej dużych marek, które poprzez ciekawą taktykę komunikacji osiągają swoje cele biznesowe.

POLECAMY

W Polsce przykładów doskonałych działań na Twitterze również nie brakuje.

Jak komunikować w 140 znakach? 

Na Twitterze marki muszą dobrze „rozgrywać swoje karty”: mają do wykorzystania 140 znaków tekstu i platforma nie posiada przycisku...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy