Dołącz do czytelników
Brak wyników

Legendy Polskie według Allegro

Artykuł | 22 marca 2019 | NR 32
147

Legendy Polskie to niestandardowy projekt z pogranicza kultury i reklamy, którego koncept stworzyło Allegro we współpracy z Platige Image i Fish Ladder.

Projekt przedstawia na nowo znane, tradycyjne polskie historie w sposób atrakcyjny i zrozumiały dla młodego odbiorcy, żyjącego w świecie internetu i mediów społecznościowych. Z pozoru dawne opowieści są tak naprawdę uniwersalne i wiele mówią także o nas, współczesnych Polakach.

Idea/insight

Reklama w tradycyjnym ujęciu powoli przechodzi do przeszłości. Oglądamy coraz mniej telewizji na rzecz treści w internecie. Dzisiaj rzadko kto jest w stanie przebrnąć przez 15-minutowy blok reklamowy. Postanowiliśmy pokazać, że marka może tworzyć takie treści, które widzowie sami będą chcieli oglądać i, co więcej, dzielić się nimi ze znajomymi czy rodziną. Bardzo wiele marek sponsoruje różnorodne wydarzenia kulturalne i popkulturowe. My robimy to samo, z tą tylko różnicą, że jesteśmy jednocześnie sponsorem i producentem. Staramy się w delikatny sposób tworzyć jakiś rodzaj ekscytacji wokół Allegro. Dzisiaj ta ekscytacja ma twarz Twardowsky’ego.

Cel

Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się, co pozwoli nam zbudować markę Allegro w cyfrowym świecie, jakie treści przyciągną na dłużej uwagę internautów. Dlatego rozpoczynając pracę nad Legendami, postawiliśmy sobie jeden cel – zaangażowanie odbiorcy. Liczyliśmy na milion odsłon.

Tymczasem po dwóch miesiącach od premiery pierwsze części naszego projektu, wraz z materiałami towarzyszącymi zostały obejrzane 6 mln razy. Dzisiaj mamy na koncie 5 filmów, 3 teledyski, materiały making of i aż 28 mln odsłon. Takiego scenariusza nie zakładaliśmy i dzięki temu sukces projektu cieszy nas podwójnie.

Sposób realizacji

Legendy Polskie są projektem wyjątkowym nie tylko dlatego, że wzbudzają tak dużą ekscytację wśród internautów, ale także ze względu na sposób realizacji, nietypowy dla rodzimych produkcji reklamowych. Współpraca pomiędzy Allegro, Platige Image i Fish Ladder ma wymiar dosłowny. Nie ma podziału na płatnika, zamawiającego, wykonawcę, agencję czy dom mediowy. Jest grupa silnie zaangażowanych osób, współpracujących ze sobą ściśle na każdym etapie: od developmentu aż po emisję. Pierwsze filmy dla wszystkich były rodzajem testu, teraz z każdą kolejną produkcją mamy coraz lepszą wizję kierunku, w którym idziemy, i stajemy się coraz bardziej zgrani jako zespół. Allegro pierwszy raz wciela się w rolę producenta, a wszystkie działania z zakresu promocji projektu realizuje w ramach wewnętrznych struktur firmy.

Efekty

Legendy Polskie to 5 produkcji filmowych, które pozwoliły nam osiągnąć wynik prawie 18 mln wyświetleń. Jednak ten projekt to nie tylko shorty, ale bardzo doceniana muzyka, do której przygotowaliśmy już 3 teledyski. Łącząc te dwie formy, osiągamy już skalę ponad 23,5 mln wyświetleń, a gdybyśmy na koniec dodali do tego jeszcze wszystkie materiały z planu oraz zwiastuny poszczególnych filmów, to zaczynamy zbliżać się do...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy