Przeanalizuj potrzeby organizacji w zakresie danych
Migracja do Google Analytics 4 to dobry moment na to, aby zadać sobie pytanie, jakie potrzeby ma nasza organizacja w zakresie danych oraz jakie cele i w jaki sposób chcemy dzięki nim osiągnąć. Część z Was chętnie przystąpiłaby od razu do konfiguracji narzędzia, ale warto pamiętać, że dzięki wykonaniu analizy wymagań, będziemy w stanie skonfigurować narzędzie tak, by przyniosło jak najwięcej korzyści biznesowych.
POLECAMY
Dlaczego warto przeprowadzić analizę potrzeb? Umożliwia ona:
- przyspieszenie procesu wdrożenia Google Analytics 4 = oszczędność czasu;
- dostarczenie poszczególnym osobom lub/i działom danych, które pomogą im zwiększyć efektywność działań;
- podejmowanie bardziej trafnych decyzji biznesowych;
- zwiększenie konkurencyjności;
- zmniejszenie kosztów.
Wiedzę na temat potrzeb naszej organizacji w zakresie danych możemy pozyskać, próbując znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania.
- Jakie komórki lub działy w firmie będą korzystać z danych (np. dział marketingu, dział sprzedaży)?
- Jakie konkretne osoby będą korzystać z danych (np. kierownicy działów, wszyscy pracownicy działów)?
- Jakie cele chcą osiągnąć poszczególne osoby/działy dzięki danym?
- Jakie rodzaje danych są dla tych osób/działów kluczowe w działaniach operacyjnych, a jakie w strategicznych?
- Z jaką częstotliwością wykorzystują poszczególne dane?
- Czy dane z Google Analytics łączą z danymi z innych źródeł, a jeżeli tak, to z jakich?
- Jak wygląda codzienna praca z danymi? Czy pracownicy wykonują czynności...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!