Last call w analityce – migracja z Google Universal Analytics do GA4 krok po kroku

Temat numeru

Przejście do Google Analytics 4 nie ominie nikogo, kto chce w dalszym ciągu korzystać z narzędzia do analityki od Google’a. Zmierzch Google Analytics Universal już tuż-tuż, jak zatem przeprowadzić migrację, aby dane, które będziemy zbierać, były poprawne i dostarczały cennych informacji, dzięki którym zwiększymy efektywność działań i zbudujemy przewagę konkurencyjną? Zapoznaj się z poniższą instrukcją, która przeprowadzi Cię przez ten proces krok po kroku.

Przeanalizuj potrzeby organizacji w zakresie danych

Migracja do Google Analytics 4 to dobry moment na to, aby zadać sobie pytanie, jakie potrzeby ma nasza organizacja w zakresie danych oraz jakie cele i w jaki sposób chcemy dzięki nim osiągnąć. Część z Was chętnie przystąpiłaby od razu do konfiguracji narzędzia, ale warto pamiętać, że dzięki wykonaniu analizy wymagań, będziemy w stanie skonfigurować narzędzie tak, by przyniosło jak najwięcej korzyści biznesowych. 

POLECAMY

Dlaczego warto przeprowadzić analizę potrzeb? Umożliwia ona: 

  • przyspieszenie procesu wdrożenia Google Analytics 4 = oszczędność czasu;
  • dostarczenie poszczególnym osobom lub/i działom danych, które pomogą im zwiększyć efektywność działań;
  • podejmowanie bardziej trafnych decyzji biznesowych;
  • zwiększenie konkurencyjności;
  • zmniejszenie kosztów.
     

Wiedzę na temat potrzeb naszej organizacji w zakresie danych możemy pozyskać, próbując znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania.

  • Jakie komórki lub działy w firmie będą korzystać z danych (np. dział marketingu, dział sprzedaży)?
  • Jakie konkretne osoby będą korzystać z danych (np. kierownicy działów, wszyscy pracownicy działów)?
  • Jakie cele chcą osiągnąć poszczególne osoby/działy dzięki danym?
  • Jakie rodzaje danych są dla tych osób/działów kluczowe w działaniach operacyjnych, a jakie w strategicznych?
  • Z jaką częstotliwością wykorzystują poszczególne dane?
  • Czy dane z Google Analytics łączą z danymi z innych źródeł, a jeżeli tak, to z jakich?
  • Jak wygląda codzienna praca z danymi? Czy pracownicy wykonują czynności...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy