Kryzysy i wyzwania we współpracy z liderami opinii – jak zapobiegać, monitorować i współpracować z najbardziej wymainfgającymi osobowościami?

Influencer marketing

Podczas współpracy z influencerami, liderami opinii czy celebrytami należy zdać sobie sprawę, że nasza marka wiąże swój wizerunek z wizerunkiem wybranych osób. Ich sukcesy są naszymi sukcesami, a ich wpadki – naszymi kryzysami. Na szczęście można im dobrze przeciwdziałać.

Zasada 8P na ratunek


Opracowana przeze mnie zasada 8P obejmuje trzy najważniejsze filary zarządzania kryzysami, hejtem i różnymi negatywnymi sytuacjami w sieci:

POLECAMY

  • emocje – zarządzanie kryzysami czy hejtem to nic innego, jak zarządzanie emocjami, aby ktoś, kto ma negatywny stosunek do naszej marki, zmienił podejście; analogicznie – publiczność, która obserwuje sytuację, ma nie stać się naszymi przeciwnikami,
  • unikanie – nie każdego kryzysu da się uniknąć, ale praktycznie trzy czwarte sytuacji faktycznie mogłoby nie wystąpić, gdyby marki potraktowały kryzysy w odpowiedni sposób,
  • zaufanie – każda sytuacja kryzysowa narusza zaufanie odbiorców do naszej marki; zadaniem tego filaru jest zadbanie, aby tak się nie stało.

Jak te trzy filary przekładają się na rzeczy, które powinniśmy pamiętać/zrobić?


Emocje

 

  • Przeproś – wyraź empatię. Nie chodzi koniecznie o przeprosiny. Kluczowym elementem jest pokazanie ludzkiej strony naszej firmy.
  • Powetuj – musimy zmienić negatywne doświadczenia klienta w pozytywne bardzo indywidualnym elementem. Nie chodzi oferowanie gratisów, tylko o zrozumienie swojego błędu i z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy