Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kampanie remarketingowe oraz strategia z landing page’ami dla powracających użytkowników

Artykuł | 23 grudnia 2018 | NR 29
106

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) to nic innego jak funkcjonalność pozwalająca dostosowywać stawki w sieci wyszukiwania z myślą o użytkownikach, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, i umożliwiająca wyświetlanie im spersonalizowanych reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów wyszukiwania. Warto znać mechanizm tego rozwiązania i płynące z niego korzyści, a także pamiętać o kilku elementach.

Co należy zrobić, aby uruchomić kampanię remarketingową w wyszukiwarce? W pierwszej kolejności trzeba utworzyć odpowiednią listę remarketingową poprzez dodanie do witryny tagu remarketingowego AdWords lub udostępnić listę remarketingową stworzoną w Google Analytics.

Działanie RLSA najlepiej obrazuje poniższy schemat: Funkcjonalność RLSA możemy zastosować we wszystkich typach kampanii emitowanych w wyszukiwarce na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych.

RLSA – dla kogo i w jakim celu?

Dla wszystkich, którzy chcą poprawić efektywność prowadzonych działań kampanijnych, czyli zwiększyć liczbę konwersji rozumianych jako sprzedaże, wypełnione formularze, pobrane PDF-y. Niezależnie od tego, jaki jest cel naszego biznesu, ostatecznie i tak zależy nam na ROI.

Prawie 90% użytkowników odwiedzających pierwszy raz naszą stronę opuszcza ją, nie dokonując żadnej konwersji – nie wypełniają formularza zgłoszeniowego, nie wchodzą ze stroną w interakcje, opuszczają koszyk, nie kupują. Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że konwersji znacznie częściej dokonują użytkownicy powracający na witrynę.

Jak to wygląda w praktyce?

Posłużmy się przykładem użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, ale nie zdecydowali się na żaden zakup. Za pomocą list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce możesz nawiązać kontakt z tymi użytkownikami, którzy są potencjalnymi klientami.

Możesz ustawiać stawki, tworzyć reklamy i dobierać słowa kluczowe, wiedząc, że wspomniani użytkownicy znają Twoją witrynę. 

Na początku dobrze wykorzystać dwie podstawowe strategie dla reklam w wyszukiwarce:

  • Ustawić stawki dla słów kluczowych, zwykle niewykorzystywanych w kampanii, tylko dla użytkowników, którzy niedawno odwiedzili
  • Twoją witrynę lub byli jej klientami w przeszłości. Optymalizować stawki obecnych słów kluczowych z myślą o użytkownikach z list remarketingowych. Na przykład zwiększyć o 25% stawkę dla użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę w ostatnich 10 dniach, albo wyświetlać inne reklamy użytkownikom, którzy dodali jakiś produkt do koszyka, ale go nie kupili.

Przykładowa strategia – użytkownicy powracający i wykorzystanie dedykowanych landing page’ów

Jak już wcześniej wspomniałem, wartość klientów powracających jest znacznie większa niż nowych, gdyż Ci znacznie słabiej „konwertują”.

Aby użytkowników powracających na naszą stronę zmienić w klientów, stosuje się dodatkowe zachęty w postaci rabatów, chociażby promocji „buy 1 get 2”.

W związku z tym oprócz przygotowania odpowiedniego tekstu reklamowego do użytkownika, który miał kied...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy