Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) to nic innego jak funkcjonalność pozwalająca dostosowywać stawki w sieci wyszukiwania z myślą o użytkownikach, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, i umożliwiająca wyświetlanie im spersonalizowanych reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów wyszukiwania. Warto znać mechanizm tego rozwiązania i płynące z niego korzyści, a także pamiętać o kilku elementach.
Co należy zrobić, aby uruchomić kampanię remarketingową w wyszukiwarce? W pierwszej kolejności trzeba utworzyć odpowiednią listę remarketingową poprzez dodanie do witryny tagu remarketingowego AdWords lub udostępnić listę remarketingową stworzoną w Google Analytics.
POLECAMY
Działanie RLSA najlepiej obrazuje poniższy schemat: Funkcjonalność RLSA możemy zastosować we wszystkich typach kampanii emitowanych w wyszukiwarce na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych.
RLSA – dla kogo i w jakim celu?
Dla wszystkich, którzy chcą poprawić efektywność prowadzonych działań kampanijnych, czyli zwiększyć liczbę konwersji rozumianych jako sprzedaże, wypełnione formularze, pobrane PDF-y. Niezależnie od tego, jaki jest cel naszego biznesu, ostatecznie i tak zależy nam na ROI.
Prawie 90% użytkowników odwiedzających pierwszy raz naszą stronę opuszcza ją, nie dokonując żadnej konwersji – nie wypełniają formularza zgłoszeniowego, nie wchodzą ze stroną w interakcje, opuszczają koszyk, nie kupują. Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że konwersji znacznie częściej dokonują użytkownicy powracający na witrynę.
Jak to wygląda w praktyce?
Posłużmy się przykładem użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, ale nie zdecydowali się na żaden zakup. Za pomocą list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce możesz nawiązać kontakt z tymi użytkownikami, którzy są potencjalnymi klientami.
Możesz ustawiać stawki, tworzyć reklamy i dobierać słowa kluczowe, wiedząc, że wspomniani użytkownicy znają Twoją witrynę.
Na początku dobrze wykorzystać dwie podstawowe strategie dla reklam w wyszukiwarce:
- Ustawić stawki dla słów kluczowych, zwykle niewykorzystywanych w kampanii, tylko dla użytkowników, którzy niedawno odwiedzili
- Twoją witrynę lub byli jej klientami w przeszłości. Optymalizować stawki obecnych słów kluczowych z myślą o użytkownikach z list remarketingowych. Na przykład zwiększyć o 25% stawkę dla użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę w ostatnich 10 dniach, albo wyświetlać inne reklamy użytkownikom, którzy dodali jakiś produkt do koszyka, ale go nie kupili.
Przykładowa strategia – użytkownicy powracający i wykorzystanie dedykowanych landing page’ów
Jak już wcześniej wspomniałem, wartość klientów powracających jest znacznie większa niż nowych, gdyż Ci znacznie słabiej „konwertują”.
Aby użytkowników powracających na naszą stronę zmienić w klientów, stosuje się dodatkowe zachęty w postaci rabatów, chociażby promocji „buy 1 get 2”.
W związku z tym oprócz przygotowania odpowiedniego tekstu reklamowego do użytkownika, który miał kiedyś kontakt z naszą stroną, ważne jest dopasowanie stron docelowych. Idealnym rozwiązaniem, a tak rzadko stosowanym, okazuje się skierowanie użytkowników na specjalnie stworzone landing page’e, prezentujące najważniejsze benefity w przejrzysty sposób. Przykładem takiej strony zaprojektowanej przez nas i wykorzystywanej w kampaniach RLSA jest landing page przygotowany dla klienta Dekoria....
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!