Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kampania Facebook: Krok po kroku

Artykuł | 10 stycznia 2019 | NR 31
144

Social media wykorzystywane są już obecnie praktycznie przez każdą markę zarówno do kontaktów z klientami, jak i jako komunikacja produktowa. Jednak czy marketerzy wykorzystują całkowity potencjał mediów społecznościowych jako kanał reklamowy?

Facebook – niezbędny kanał komunikacji każdego marketera

Reklama na Facebooku pojawiła się ok. 4 lata temu. Przez ten czas zmieniła się diametralnie, od zwykłej wizerunkowej promocji postów po coraz to bardziej zaawansowane formy, jak np. remarketing dynamiczny czy pozyskiwanie leadów bezpośrednio z poziomu platformy. 

Marketer starający się osiągnąć jak najlepsze wyniki powinien zastanowić się, czy naprawdę wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych w pełni, czy rzeczywiście działania jego marki wykorzystują najnowsze możliwości, jakie oferuje Facebook.

Facebook jest jednym z najbardziej zasięgowych portali w Polsce. Według badania Gemius/PBI za październik 2016 r. Facebook jest drugą najczęściej wykorzystywaną platformą w Polsce pod kątem liczby internautów i liczby wyświetleń – wyprzedza znacząco takich gigantów, jak Onet czy Wirtualna Polska.

Dodając do tego możliwości targetowania, różnorodność celów i formatów reklamowych, otrzymujemy potężne narzędzie budujące nie tylko wizerunek, ale i chęć zakupu i sprzedaż produktów oferowanych przez markę.

Planowanie kampanii: krok po kroku

Zastanów się, co jest celem kampanii.

  • Facebook oferuje obecnie 15 celów reklamowych, które podzielone są wg 3 grup:
  • Świadomość.
  • Branie pod uwagę – jest to nieco źle przetłumaczona faza rozważania zakupu.
  • Konwersja.

Dzięki tak szerokim możliwościom dla klientów w poszczególnych fazach lejka zakupowego można przygotować oddzielną kampanię, która z fazy świadomości przeniesie ich do rozważania, a potem do konwersji.

Docieraj do odpowiedniej grupy docelowej.

Stworzenie odpowiedniej grupy docelowej to 90% sukcesu kampanii, dzięki doborze odpowiednich cech demograficzno-behawioralnych docieranie do użytkowników będzie znacznie skuteczniejsze niż w innych kanałach.

Rys. 1. Jedynie grupa Google wyprzeda Facebooka pod kątem zasięgu i liczby wyświetleń w polskim internecie


 

Obok standardowych elementów doboru grup docelowych, takich jak geolokalizacja, wiek, płeć, Facebook oferuje możliwość tworzenia niestandardowych grup docelowych.

  • Zainteresowania – pozwalają na docieranie do użytkowników zainteresowanych daną tematyką. Facebook pozwala na dotarcie do osób zainteresowanych sporrem, ale i do zainteresowanych tematyką poliamidów.
  • Dane behawioralne – Facebook pozwala również na docieranie do użytkowników ze względu na ich zachowania. Możemy dotrzeć do osób, które często podróżują, korzystają z danego modelu telefonu, obchodzą wkrótce urodziny, są użytkownikami gmaila.
  • Custom Audience – grupa użytkowników tworzona na podstawie baz danych klientów (maile, numery telefonów), użytkowników, którzy byli na stronie, aktywności w aplikacji lub użytkowników, którzy zaangażowali się na Facebooku w ramach postów marki.

Rys. 2. Liczba celów jest tak duża, że każda marka powinna znaleźć wśród nich rozwiązanie na bieżące potrzeby reklamowe marki

 

Rys. 3. Facebook rozwija cały czas opcje targetowania. Nowością jest możliwość docierania do użytkowników, którzy angażują się w działania marek
 

 

Rys. 4. Docieraj do użytkowników, którzy widzieli wideo, zaangażowali się w reklamę pozyskaniową, kontakty, kanwę lub działania na fanpage’u
 

 

Rys. 5. Page Post Ad jest najbardziej wizerunkowym formatem dostępnym na Facebooku

 

 

 

Wykorzystanie grupy Custom Audience pozwoli na dotarcie do użytkowników najbardziej zaangażowanych w działania marki na platformie. Kiedy wykorzystywać grupę Custom Audience?

  • Jeżeli użytkownicy odwiedzili stronę internetową, ale nie dokonali zakupu.
  • Otworzyli newsletter, ale nie odwiedzili strony.
  • W przypadku up-sellingu.
  • Przy cross-sellingu.
  • Gdy dochodzi do reaktywacji klientów nieaktywnych w ostatnim czasie w komunikację marki.

Lookalike Audience – zastanawiasz się, jak znaleźć użytkowników podobnych do swoich obecnych klientów? Dzięki Lookalike Audience jesteś w stanie tego dokonać. Facebook dzięki wiedzy na temat użytkowników jest w stanie odnaleźć klony behawioralno-demograficzne Twoich klientów i do nich targetować reklamy.

Wybierz odpow

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy