Dziś brak mobilnej lub responsywnej wersji serwisu można nazwać nietaktem i dużym zaniedbaniem. Użytkownik mobilny oczekuje szybkiej odpowiedzi na pytanie, które zrodziło się w jego głowie, jeszcze zanim wpisał je do mobilnej wyszukiwarki, popełniając przy tym dwie literówki – przecież wie, że Google sobie z tym poradzi. Nie uwierzysz, ale od Twojego serwisu ten sam użytkownik oczekuje tego samego, bo z każdym dniem jego mobilne przyzwyczajenia są coraz mocniejsze. Na co więc zwrócić uwagę przy optymalizacji serwisu, dostosowując go do użytkownika mobilnego? Czy zachowuje on się tak samo jak ten korzystający z urządzeń stacjonarnych? Jakie narzędzia są warte uwagi? Na te oraz dodatkowe pytania odpowiadamy w tym tekście, wierząc, że pomoże Ci on stworzyć przestrzeń i treść jeszcze lepiej dostosowaną do wymagań użytkowników mobilnych.
POLECAMY
1. Zacznij od cyferek
Zanim zaczniesz optymalizować swój serwis mobilny i postawisz jakiekolwiek hipotezy, musisz przyjrzeć się jego danym statystycznym. Pomogą Ci w tym programy do analityki internetowej, m.in. Google Analytics. Zacznij od określenia KPI, aby następnie postawić hipotezy, pod których kątem będziesz analizował dane.
WSKAŹNIKI
Sprawdź, ilu użytkowników odwiedza Twoją stronę z urządzeń mobilnych i porównaj to z danymi odnoszącymi się do desktopu.
Sprawdź, cz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!