Nie chodzi tu bynajmniej o odpowiedzi na pytania w stylu „Ile lat ma Maryla Rodowicz” – na takie pytania bezpośrednio w wyszukiwarce dostajemy odpowiedź już od ok. 1,5 roku. Chodzi o pytania typu „Jak zainstalować Windowsa?” lub „Jak schudnąć?”, czyli pytania, na które nie ma tak naprawdę jednoznacznej odpowiedzi.
POLECAMY
Pozycja „0”
Przy okazji wprowadzenia nowego snippetu przez Google można pokusić się o wprowadzenie nowego pojęcia do świata SEO – „Pozycja 0”. Dlaczego? Otóż w odróżnieniu od innych snippetów, gdzie Google bierze dane ze swoich lub konkretnie wybranych źródeł, tutaj posługuje się treścią z innych stron internetowych.
Na rys. 2 widać, że dla zapytania „jak obliczyć bmi” Google do snippetu pobiera dane ze strony bmi-online.pl. Witryna ta obecnie zajmuje pozycję „0” i pozycję „2” w wynikach wyszukiwania.
Co warte zauważenia – do snippetu nie dostaje się zawsze witryna, która w naturalnych wynikach wyszukiwania zajmowała pierwsze miejsce. Często są to witryny nawet z miejsc 8-10! W Polsce zależność pomiędzy pozycją w organicznych wynikach wyszukiwania a występowaniem w direct answers kształtuje się w następujący sposób: 34% stron znajdujących się w direct answer zajmuje pierwsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania, ale aż ok. 50% wystąpień w snippecie rozkłada się na miejsca 3-10. Wystąpienie w snippecie nie jest zatem kwestią miejsca w wynikach wyszukiwania, a odpowiedniej optymalizacji swojej...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!