Jak zbudować własną bazę subskrybentów? Sprawdzone sposoby na pozyskanie adresu e-mail

Temat numeru

Wysoce spersonalizowana komunikacja z konsumentami jest jednym z najważniejszych elementów efektywnej kampanii marketingowej – wie o tym niemal każdy marketer. W przypadku e-mail marketingu podstawą efektywnej komunikacji one-to-one jest budowa własnej bazy subskrybentów, jej segmentacja oraz targetowanie wysyłek pod kątem zainteresowania odbiorców, zgodnie z cyklem życia klienta.

Jak więc efektywnie budować bazę odbiorców?

Podwójna zgoda

Wyraźna i zamierzona zgoda na komunikację z subskrybentem stanowi fundament profesjonalnego e-mail marketingu. Marketerzy powinni więc zawsze korzystać z procedury podwójnej zgody (DOI). Co istotne, ta ogólna zasada jest całkowicie niezależna od wszelkich lokalnych wymogów prawnych, które mogą się przecież diametralnie różnić w poszczególnych krajach.

POLECAMY

W ramach DOI, po chęci zgłoszenia przez odbiorcę subskrypcji newslettera, otrzymuje on na podany adres e-mail wiadomość z prośbą o potwierdzenie zapisu do bazy. Adres jest dodawany do listy mailingowej dopiero po kliknięciu odbiorcy w link potwierdzający. 

Procedura podwójnej zgody daje marketerom podstawę do komunikacji marketingowej i pewność, że subskrypcja nie odbyła się za pośrednictwem osób trzecich. 

Widoczny zapis 

Musimy upewnić się, że przycisk/formularz zapisu na newsletter jest dobrze widoczny na naszej stronie internetowej. Dobrą praktyką jest korzystanie z kilku zwracających uwagę CTA na jednej witrynie. Przykładowo  możemy skorzystać z odpowiednich przycisków w nagłówku strony, na pasku po prawej lub lewej stronie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy