Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak zbudować wizerunek specjalisty w branży marketingowej?

Artykuł | 22 marca 2019 | NR 32
133

Do lipca 2016 r. 1,5-milionowy profil Suchara Codziennego nie zarabia. W kolejnych sześciu miesiącach przeprowadza pięć kampanii marketingowych i staje się dochodowym biznesem. Dlaczego? Dzieje się to dlatego, że od czerwca 2016 r. dwaj współtwórcy Suchara Codziennego – Rafał Myśliński (Fafa) i Kamil Natil (Myku) – zaczynają budować profesjonalny wizerunek specjalistów w branży marketingowej. Wykorzystują do tego social media i sukcesywnie pozyskują klientów. Artykuł przedstawia wykonane działania oraz podpowiada, jak budować markę osobistą, która w efekcie przełoży się na sprzedaż. Te same działania może wdrożyć nawet najmniejsza firma, niekoniecznie posiadająca tak popularny profil jak Suchar Codzienny.

1. Dokumentowanie > kreacja

Kluczem do sukcesu Suchara Codziennego w tak krótkim czasie jest dzielenie się wiedzą z internautami z przeprowadzonych kampanii marketingowych, które zostały opisane w formie case study. Artykuły zawierały szczegółowy opis akcji promocyjnych – począwszy od celu, poprzez motyw przewodni, plan działań, stworzone kreacje, statystyki, komentarze, kończąc na konstruktywnych wnioskach.

Wszystko w obiektywnej ocenie – plusy i minusy – czyli opisane zostały kreacje udane, ale i te nie do końca trafione, oraz ważne doświadczenie, które w przyszłości mogłoby się przydać marketerom we współpracy z innymi twórcami internetowymi.

Dlatego case study ze współpracy na linii marka – Suchar Codzienny spotkały się z dużym zainteresowaniem branży marketingowej. Tylko pięć (czy aż pięć) case study w ciągu pół roku przynosi zaskakujące zyski. Oprócz następnych projektów komercyjnych dla takich marek, jak operator komórkowy Plush oraz producent wyrobów czekoladowych Wedel, zwiększa się świadomość potencjału kreatywnego i zasięgowego Suchara Codziennego w branży marketingowej, a także rozpoznawalność jego współtwórców.

Publikacje o projektach Suchara zaczynają pojawiać się we wpisach blogerów oraz w magazynach marketingowych: „Nowy Marketing”, „Public Relations”, „AdMonkey”, „Press”, „Influencer” czy „Press Polska”. Rafał i Kamil udzielają wywiadu dla „NapoleonCat”, wypowiadają się w „Public Relations” jako eksperci na temat trendów marketingowych w 2017 r., dzielą się swoimi doświadczeniami w budowaniu biznesu internetowego na konferencjach i eventach branżowych.

A to wszystko skutkuje nowymi możliwościami biznesowymi, m.in. dotarciem do kolejnych potencjalnych marketerów.

Rys. 1. Liczba obserwujących profile Suchara Codziennego

 

2. Gadżet & nowość

Posiadanie gadżetu lub czegoś nowego umożliwia rozgłos krótkim czasie. Tak było w przypadku SucharBota (m.me/sucharcodzienny), czyli chatbota Suchara Codziennego, zaprojektowanego na FB Messengerze, który codziennie wysyła użytkownikom pięć „sucharów”.

Uruchomienie SucharBota na początku września 2016 r. i w tym samym czasie opublikowanie case study „15 tysięcy użytkowników SucharBota w cztery dni” szybko przyniosło zainteresowanie internautów. W ciągu kilka miesięcy działanie bota sprawdziło ponad 50 tys. osób.

Okazuje się, że chatbot Suchara Codziennego jest nie tylko atrakcyjnym kanałem komunikacyjnym, ale także skutecznym narzędziem marketingowym.

Generalnie chatboty mocno angażują użytkowników, choćby dlatego, że wymagają wejścia z nimi w interakcje. Aby zobaczyć kolejny komunikat, użytkownik musi wpisać komendę lub nacisnąć przycisk. A to sprawia, że aktywnie konsumuje treści, więc prawdopodobnie jest bardziej skłonny do konwersji, np. przejścia na inną witrynę.

Warto pamiętać, że chatboty umożliwiają stworzenie innych ciekawych rozwiązań marketingowych, takich jak:

  1. Spersonalizowanie komunikacji, poprzez wykorzystanie filtrów i atrybutów użytkowniów, np. wysyłanie wiadomości do Piotrka, Magdy czy Kasi zamiast do Szanownego Państwa.
  2. Interaktywne historie, w których to użytkownik swoimi komendami wybiera rozwiązanie historii.
  3. Automatyzowanie procesów obsługi klientów, np. MultikinoBot umożliwiającego wybór seansu.
  4. Otwieranie stron zewnętrznych bezpośrednio w aplikacji Messengera.

Z marketingowego punktu widzenia chatboty to nowy technologiczny format promocji, który w przypadku Suchara Codziennego daje więcej możliwości niż standardowe lokowanie produktów, tak popularne w influencer marketingu.

3. Recykling treści popularnych

Jeden ze sposobów wykreowania swojego wizerunku w social media stanowi tworzenie dużej liczby interesujących publikacji i dostarczanie ich potencjalnym odbiorcom.

Analizując rynek, można dostrzec tendencję powracania do ulubionych treści i tematów, które nie tracą na aktualności i popularności.

Widać to na przykładzie Suchara Codziennego – repostuje popularne memy, gify,  wideo w kilkumiesięcznym odstępie, osiągając niemal identyczne zasięgi.

Ten trend potwierdza również narzędzie BuzzSumo w raporcie „The Most Viral Conent of 2016”. Wśród najczęśc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy