Jak zbudować strategię komunikacji SMS do klientów B2C i B2B?

Temat numeru

Wprowadzenie do planowania i mądrego zarządzania firmową komunikacją SMS do klientów oparte na trzech prostych pytaniach: co, komu i kiedy zamierzasz wysyłać.

Bramka SMS to narzędzie do komunikacji biznesowej i – jak w przypadku każdego innego narzędzia – jego skuteczność zależy wprost od założeń i zadań, którymi kieruje się użytkownik.
Wiadomości tekstowe wysyłane (i odbierane) przez firmę mogą być źródłem wartościowych leadów, czynnikiem wpływającym na konwersje, ważnym elementem obsługi klienta albo powodować frustrację wśród odbiorców i szargać wizerunek marki. Twój wybór.
Określ zatem ramy, cele i mierniki, dzięki którym ocenisz słuszność i skuteczność poszczególnych działań, kampanii oraz dokonasz ich optymalizacji. Ten artykuł przeprowadzi Cię przez pierwsze kroki zmierzające do wypracowania spójnej, mierzalnej i skutecznej strategii komunikacji SMS dla Twojej marki.

POLECAMY

Fundamenty firmowej komunikacji SMS

Nawet pobieżnie nakreślona strategia jest lepsza od jej braku. Działania z doskoku przynoszą rezultaty, ale obarczone są ryzykiem błędów. Wiążą się też z brakiem całościowego spojrzenia na wizerunek firmy oraz planowane koszty komunikacji. 
Przedstawione rady możesz wykorzystać zarówno w kontakcie B2C, jak i B2B. W końcu, wiadomości odbierają ludzie na swoich telefonach, więc dla ułatwienia przyjmijmy, że mówimy o komunikacji H2H – human to human. 

Przewagi posiadania i stosowania strategii komunikacji:

  1. Uporządkowany rytm pracy – opracuj schematy komunikacyjne dla np. corocznych okazji sprzedażowych.
  2. Optymalizacja kosztów – estymuj środki niezbędne na prowadzenie komunikacji....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy