Jak zaplanować Media w roku 2016

Marketing i sprzedaż

Obecnie w przypadku prowadzenia działań marketingowych online ważne jak nigdy jest zrozumienie potrzeb i zachowań konsumenta. Utrwalone przez lata mechanizmy powoli przestają działać, a pojawiające się nowe rozwiązania wciąż nie do końca nadążają za użytkownikiem. Z tego też powodu insight konsumencki przestał się już ograniczać do wzmianki w strategii mediowej. Stał się istotnym elementem budowania taktyki.

Era Usera

Po erze TV, digital i mobile nadeszła era usera. Należy to rozumieć w pełnym znaczeniu tego sformułowania. Holistyczne ujęcie zachowań, analiza, umiejętne wyciąganie wniosków i przewidywanie ich następstw to klucz do skutecznego marketingu. Właśnie owe podejście całościowe leży u podstaw obecnej komunikacji. Wymusza to na wszystkich przemodelowanie istniejących rozwiązań w komunikacji marek. 

POLECAMY

W przypadku działań prowadzonych w internecie sprowadza się to do przede wszystkim do coraz większej optymalizacji pod kątem doświadczeń użytkownika. Z tego też powodu, zanim podejmiemy jakiekolwiek aktywności marketingowe, musimy zatroszczyć się o własne zaplecze:

  1. Czy moja strona internetowa jest responsywna/mobile? Około 50% ruchu w internecie jest realizowane z urządzeń przenośnych. Statystki te nie różnią się dla Polski. Najbardziej mobile’owe grupy to osoby w wieku 15-34 lat. Są to więc nader pożądani konsumenci. Jak wynika z badań IAB UK, aż 61% użytkowników, widząc stronę nieprzystosowaną do mobile, porzuci ją, jednocześnie negatywnie oceniając markę.
  2. Czy cel biznesowy pokrywa się z celem marketingowym? W przypadku celów biznesowych bardzo ważne jest przekucie ich na o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy