Jak wyrobić sobie nosa do niskiej jakości AI?

Temat numeru

W erze dynamicznego rozwoju technologii, gdzie sztuczna inteligencja zdobywa coraz większe znaczenie, rozpoznawanie treści generowanych przez AI staje się umiejętnością niezwykle istotną. Dołącz zatem do mnie w tej fascynującej podróży, aby odkryć, jak wyrobić sobie „nosa”… OK, stop.

Jeśli masz nawet niewielkie doświadczenie w korzystaniu z narzędzi, takich jak ChatGPT, na pewno dostrzegasz, że coś z tym wstępem jest nie tak. Tylko właśnie – gdzie tkwi problem? Jak nazwać te charakterystyczne cechy stylu generatywnego AI, które zapewne dostrzegasz intuicyjnie? W tym artykule omówimy 7 takich elementów. Znajdziesz tu też liczne przykłady i wytłumaczenia, dlaczego sztuczna inteligencja pisze właśnie w taki, a nie inny sposób.
Na początek jednak podkreślmy pewną ważną rzecz.

POLECAMY

Dlaczego warto wyrobić sobie „nosa” do treści AI?

Oczywiście istnieją liczne detektory treści AI. Niestety, ich skuteczność jest wątpliwa. Wiele z nich potrafiło np. uznać, że Biblia czy też Konstytucja Stanów Zjednoczonych zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję.
Z ciekawości sprawdziłem to też w moim przypadku. Content marketingiem zacząłem zajmować się już na kilka lat przed pojawieniem się ChatuGPT i dużą część moich tekstów z tamtego okresu omawiane narzędzia także uznały za AI generated.
Problemu na pewno nie można bagatelizować. Słyszałem o licznych przypadkach, gdy copywriterzy starannie przygotowywali teksty na podstawie rzetelnego researchu, nie korzystając wcale z narzędzi AI, a mimo to zleceniodawcy odrzucali ich pracę, gdyż jakiś detektor uznał, że „poszli na łatwiznę” i zrealizowali zlecenie w całości za pomocą sztucznej inteligencji (ma to miejsce zwłaszcza w przypadku technicznych, bardziej ustrukturyzowanych tekstów).
Dlatego też, niezależnie od tego, czy sam zajmujesz się tworzeniem treści, czy też koordynujesz pracę specjalistów od contentu lub ogólnie zamawiasz różne teksty, powinieneś nauczyć się, jak skutecznie i szybko rozpo...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy