Prawda ta obowiązuje bez względu na to, czy klient szuka agencji do realizacji jednego projektu – np. stworzenia strony WWW – czy ogłasza przetarg na stałą obsługę marketingową. W każdym z tych przypadków marketer czy zakupowiec musi wykonać szereg prac, w efekcie których podejmie decyzję o wyborze i – co ważniejsze – obdarzy zaufaniem jedną z firm. To wieloetapowy proces. Dobrą praktykę można opisać w kilku krokach.
POLECAMY
Zapamiętaj
RFI – jest to etap, który weryfikuje szeroką listę partnerów potencjalnie pasujących do oczekiwań klientów i briefa.
RFP – dokument zawierający m.in. informacje o kliencie, informacje o marce, zadaniach agencji, harmonogramie postępowania, zasadach przetargu.
RFQ – Zapytanie Ofertowe, to zapytanie o cenę i wiążącą ofertę.
Po pierwsze należy wybrać agencje, które zaprosimy do przetargu. Aby tego dokonać, organizuje się przegląd agencji, zwany często RFI (Request for Information). Następnie trzeba zweryfikować jakość pracy wybranych firm, czyli przygotować i przesłać do nich brief. Fazę tę nazywa się RFP (Request for Proposal). Ostatni etap, określany mianem RFQ (Request for Quotation), polega na doprecyzowaniu zakresu prac i ustaleniu wyceny.
O tym, jak powinien wyglądać wzorcowy przetarg, traktuje m.in. Biała Księga Komunikacji Marketingowej, ogłoszona w 2017 r. i będąca zwieńczeniem dwuletnich prac w ramach dialogu branżowego przedstawicieli obu stron: agencji oraz reklam...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!