Jak tworzyć wideo społecznościowe, które sprzedaje?

Media społecznościowe

Wideo to od zawsze najbardziej prosprzedażowy format reklamy skierowanej do konsumenta. Przed nastaniem ery internetu poza klasycznymi spotami w telewizyjnych blokach reklamowych funkcjonowały jeszcze specjalne kanały, w których emitowano programy będące w całości wideo sprzedażowym. Tego rodzaju reklamy stosowały amerykańskie sieci kablowe, które nam obecnie kojarzą się z TV Mango Zakupy 24. Potem nastąpił szybki rozwój internetu i platform sprzedażowych, takich jak Amazon czy e-Bay oraz szeroko rozumianych sklepów internetowych. Sprzedaż w Telezakupach Mango spadła ze względu na to, że część klientów przeniosła się do internetu, a sam format trochę odszedł do lamusa, postrzegany przez rynek jako lekko staroświecki. Niemniej jednak nadal funkcjonuje i skutecznie sprzedaje.

Programy tego rodzaju były przygotowywane według określonego schematu, który telewizyjni specjaliści wypracowali latami, bazując trochę na swoim wyczuciu, a trochę na wiedzy czerpanej z grup focusowych i innego rodzaju badań. Największą zaletą (i jedyną) tego rodzaju programów było to, że rzeczywiście sprzedawały. W dzisiejszych czasach przeniesienie tego formatu 1:1 do internetu mogłoby nie przynieść spodziewanych skutków, jednak wbrew pozorom część z rozwiązań stosowanych w tego typu reklamach świetnie sprawdza się również w przygotowaniu sprzedażowego wideo do sieci.

POLECAMY

W serwisach społecznościowych użytkownicy oczekują contentu, który będzie rozrywką lub będzie miał dla nich wartość dodaną w postaci np. lifehacku. Ludzie nie lubią i nie chcą oglądać reklam – tak samo jak w przypadku klasycznej TV, różnica jest jednak taka, że w portalach społecznościowych mają dużo większą moc sprawczą, ponieważ nie muszą czekać, aż skończy się blok reklamowy, żeby zobaczyć to, na co mają ochotę. Mogą przeskrollować newsfeed, pominąć reklamę po pięciu sekundach, przejść do następnej zakładki lub zainstalować AdBlocka. W dobie coraz większej ślepoty banerowej oraz rosnącej przepustowości sieci – wideo i reklamy wideo nabierają znaczenia. Jednak filmy/reklamy przygotowywane w klasycznym telewizyjnym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy