Czym jest sztuczna inteligencja?
W największym uproszczeniu możemy przyjąć, że sztuczna inteligencja to termin określający narzędzia i algorytmy zdolne wykonywać zadania zwykle wymagające ludzkiego intelektu. To obejmuje takie działania, jak nauka i adaptacja, rozpoznawanie mowy, rozumienie języka naturalnego, rozróżnianie obrazów, podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów.
POLECAMY
Jak sztuczna inteligencja wpływa na wyszukiwarki?
Niektórzy z nas mogą nie zdawać sobie z tego sprawy, ale sztuczna inteligencja jest już głęboko zakorzeniona w naszym codziennym korzystaniu z internetu. Kiedy wpisujemy zapytanie do Google, nie jest to proste wyszukiwanie słów kluczowych. To zaawansowany algorytm oparty na sztucznej inteligencji, który analizuje nasze zapytanie, porównuje je z miliardami stron internetowych i dostarcza nam najbardziej dopasowane wyniki.
Sztuczna inteligencja optymalizuje proces serwowania nam wyników dzięki licznym mechanizmom, takim jak deep learning, machine learning, czy NLP (przetwarzanie języka naturalnego). Wyszukiwarki wdrażają na coraz szerszą skalę tego typu rozwiązania, zwiększając jakość informacji, jakie nam serwują. Dzięki coraz szerszemu wykorzystywaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji pojawiają się liczne usprawnienia, które zmieniają sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z wyszukiwarką.

Wyszukiwanie semantyczne
Semantyczne podejście do wyszukiwanych fraz stoi obecnie u podstaw wyszukiwarki Google. Już w 2013 r. w zmianie algorytmów nazwanej Koliber Google wprowadziło zmiany, które opierały się na wyszu...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!