Jak sprzedawać więcej? 10 sposobów na wyższą konwersję w e-commerce. Cenne wskazówki od specjalisty z serwisu Homebook.pl

Temat numeru

Jak podnieść współczynnik konwersji, a w konsekwencji – wolumen sprzedaży w internecie? Mamy dla Ciebie 10 praktycznych rad. 

1. Wiedz, czego szukają klienci

Efektywna sprzedaż zaczyna się na długo, zanim pierwsza partia towaru wyjdzie od wytwórcy. Należy zacząć od rozpoznania potrzeb klienta (albo wykreowania ich, ale to zadanie o zdecydowanie wyższym stopniu trudności). 

POLECAMY

W zależności od obszaru biznesowego i skali przedsięwzięcia możesz zamówić odpowiednie badania w wyspecjalizowanej firmie, przeanalizować dostępne dane (choćby popularność określonych fraz w świetle danych z wyszukiwarek internetowych) albo… podpatrywać życie społeczne, zarówno online’owe, jak i to, które toczy się poza siecią. Dzięki temu dowiesz się, czego szukają Twoi potencjalni klienci lub na jakie ich potrzeby rynek dotąd nie odpowiedział. Co ważne, liczy się tu precyzja. Im bardziej szczegółowe dane, tym trafniej skonstruowana oferta.

Wskazówka

Wiedzę na temat jakościowych aspektów oczekiwań i potrzeb klienta warto brać pod uwagę podczas projektowania sklepu internetowego. Od układu kategorii produktowych po mechanizm wyszukiwarki – każdy trybik w maszynerii sklepu powinien odzwierciedlać Twoją wiedzę o preferencjach klienta w tej samej mierze, co parametry produktu. Ta zasada dotyczy zresztą wszystkich pozostałych podmiotów e-commerce, takich jak agregatory czy porównywarki cen.

 

Na fundamencie wiedzy o potrzebach klienta musi bazować także strategia promocyjno-reklamowa, czyli koncepcja pozyskiwania ruchu. Z jednej strony, co oczywiste, działania promocyjne i reklamowe należy plasować w przestrzeniach, w których koncentrują się osoby zainteresowane daną tematyką. Z drugiej – sposób prezentacji biznesu warto starać się dopasować do konkretnego medium, tak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy