Obecność w internecie jest kluczowa dla sukcesu niemal każdej firmy, w tym również biur nieruchomości. Reklama on-line może znacząco poprawić rozpoznawalność marki, przyciągnąć potencjalnych klientów i w efekcie zwiększyć liczbę transakcji.
POLECAMY
Promocja w internecie musi być jednak kompleksowa i przemyślana, aby przyniosła zamierzone efekty i nie generowała nadmiernych kosztów.
Profesjonalna i responsywna strona internetowa
Podstawą każdej strategii marketingowej realizowanej w internecie jest profesjonalna strona internetowa. Musi być ona responsywna, czyli dostosowana do różnych urządzeń, takich jak komputery, tablety i smartfony. Z dużym prawdopodobieństwem większość ruchu na stronie będzie pochodzić z urządzeń mobilnych, strona musi więc być czytelna, funkcjonalna i łatwa w obsłudze za pomocą tego typu urządzeń.
Strona internetowa powinna być intuicyjna i łatwa w nawigacji. Duże znaczenie ma również estetyczny wygląd, zastosowanie profesjonalnie przygotowanej grafiki, zdjęć dobrej jakości i innych multimediów.
Treści na stronie powinny być zróżnicowane, unikalne i wartościowe. Porady dla kupujących i sprzedających, analizy rynku i prognozy oraz szczegółowe opisy nieruchomości wraz z wysokiej jakości multimediami sprawią, że użytkownik pozostanie dłużej na stronie, nabierze zaufania i będzie chciał skorzystać z usług biura.
Przygotowanie treści w celu przyciągnięcia i zwiększenia zaangażowania określonej grupy odbiorców, która ma potencjał zostania naszymi klientami, to tzw. content marketing będący jednym z elementów naszej kampanii promocyjnej w internecie.
Na stronie powinny się znajdować wszelkie potrzebne informacje, dane kontaktowe oraz formularz, za pomocą którego użytkownik będzie mógł poprosić o nasz kontakt.
Optymalizacja SEO
Nawet najlepsza strona internetowa nie przyniesie nam korzyści w postaci nowych klientów, jeśli nie będzie ona dobrze widoczna i łatwa do znalezienia. SEO, czyli Search Engine Optimization to kluczowy element skutecznej strategii reklamowej w internecie. Celem optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek.
Każda strona internetowa powinna mieć unikalne i opisowe meta tagi (title i description). Użycie odpowiednich nagłówków (H1, H2, H3) w treściach pomaga w ich strukturyzacji i optymalizacji, a linkowanie wewnętrzne między podstronami poprawia nawigację i pozytywnie wpływa na SEO.
Jednym z elementów działań pod kątem SEO jest przygotowanie odpowiednich treści, które z jednej strony będą merytoryczne i wartościowe dla użytkownika, a z drugiej zoptymalizowane pod kątem SEO. Użycie w tekstach odpowiednich słów kluczowych jest fundamentem SEO. Należy zidentyfikować frazy, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarki, np. „biuro nieruchomości (miasto)”, „mieszkania na sprzedaż (miasto)”. Te frazy powinny być naturalnie wplecione w treści na stronie.
Płatna reklama
Oprócz działań SEO możemy wdrożyć również rozwiązania SEM (Search Engine Marketing), czyli wykorzystać płatne reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Jedną z najskuteczniejszych form płatnej reklamy jest Google Ads, które pozwala na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów.
Kluczowe elementy takiej kampanii to przygotowanie atrakcyjnych reklam z przyciągającymi wzrok nagłówkami, jasnym CTA i odpowiednią stroną docelową, oraz wybranie najlepszych fraz, które mają za zadanie przyciągnąć optymalną grupę klientów.
Social Media
Obecność w mediach społecznościowych to kolejny kluczowy i nieodzowny element reklamy w internecie. Platformy takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, a nawet TikTok mogą być skutecznymi narzędziami marketingu nieruchomości.
Warto przy tym pamiętać, że każde z tych narzędzi ma specyficzną grupę użytkowników i stosując różne platformy, mamy możliwość dotarcia do różnych grup klientów.
Facebook i Instagram są świetne do prezentacji wizualnych z wykorzystaniem zdjęć i relacji wideo. Za pomocą tych platform możemy zbudować zaangażowaną grupę odbiorców i dzięki nim zyskiwać większe zasięgi publikowanych przez nas materiałów. LinkedIn jest idealny do nawiązywania relacji biznesowych i budowania swojego eksperckiego wizerunku. Za pomocą TikToka może dotrzeć do młodszych klientów.
Nie musimy korzystać ze wszystkich platform, ale dobrze jest rozważyć przynajmniej kilka opcji. Powinniśmy opracować strategię regularnych publikacji wartościowych treści na naszych profilach, aby zwiększać zaangażowanie użytkowników i budować relacje z potencjalnymi klientami.
Publikowane treści powinny być wysokiej jakości i zróżnicowane. Możemy m.in. zamieszczać posty z opisami, zdjęciami i filmami prezentującymi nieruchomości, robić relacje na żywo, w których będziemy prezentować oferowane lokale lub webinary z przydatnymi informacjami dla naszych użytkowników.
Reklama w mediach społecznościowych
Nasze działania w social media możemy uzupełnić o płatną reklamę, która dzięki precyzyjnemu doborowi grup docelowych może być bardzo efektywna. Grupy odbiorców może targetować m.in. pod kątem demografii, zainteresowań oraz określonych zachowań w internecie.
E-mail Marketing
Innym kanałem, dzięki któremu będziemy mieli kontakt z potencjalnymi oraz obecnymi klientami jest e-mail marketing. Dzięki niemu bezpośrednio na skrzynki pocztowe naszych użytkowników będziemy mogli wysyłać wiadomości z informacjami o nowych nieruchomościach, poradniki pomagające klientom w procesie kupna lub sprzedaży nieruchomości, lub informacje o zmianach i aktualnych trendach na rynku nieruchomości.
Abyśmy mogli skutecznie działać z tego typu kampaniami, musimy wcześniej zbudować odpowiednio dużą i dobrej jakości bazę mailingową. Użytkownicy mogą się do niej zapisywać np. z wykorzystaniem formularza na stronie internetowej, ale ważne, by pozostawiając swój e-mail, byli świadomi korzyści, jakie dzięki temu osiągną.
Musimy też pamiętać, że możemy przetwarzać dane i wykorzystywać je do marketingu naszych usług tylko w przypadku, gdy użytkownik wyrazi na to zgodę i mamy ją zapisaną w naszych systemach.
Optymalizacja działań
Samo stworzenie strony internetowej oraz profili w mediach społecznościowych nie wystarcza. Powinniśmy regularnie sprawdzać jakie efekty przynoszą prowadzone przez nas działania.
Google Analytics, narzędzia analityczne mediów społecznościowych czy platformy do wysyłki mailingów dostarczają danych, które pomagają ocenić efektywność kampanii i wprowadzać niezbędne optymalizacje, tak aby środki finansowe przeznaczone na promocje przynosiły oczekiwane efekty.
Wsparcie specjalistów
Działania związane z promocją biura nieruchomości w internecie możemy prowadzić samemu. Jest to łatwe szczególnie w przypadku social mediów, w których możemy publikować posty i relacje pokazujące naszą codzienną pracę, ale również to, czym agent nieruchomości zajmuje się po godzinach.
Przygotowanie strony internetowej, jej optymalizacja pod kątem SEO, opracowanie i wdrożenie kampanii reklamowej, strategia dotycząca content marketingu wraz z przygotowaniem odpowiednich treści, czy realizacja płatnych kampanii reklamowych w SEM wymagają jednak wiedzy, doświadczenia oraz dodatkowego czasu.
Jeśli chcemy zaistnieć w internecie i szybko zająć odpowiednie pozycje w wynikach wyszukiwania warto tego typu działania zlecić wyspecjalizowanym firmom.