Jak skutecznie generować leady dzięki działaniom SEM?

Temat tygodnia

Jeśli celem Twoich kampanii reklamowych w Google Ads jest pozyskanie leadów, to system Google daje Ci wiele możliwości. Które typy kampanii sprawdzą się najlepiej w przypadku pozyskiwania klientów? Jak je optymalizować? Skąd pozyskać informację, co działa, a co nie?

Punktem wyjścia do rozpoczęcia planowania kampanii reklamowej jest przyjrzenie się swojej stronie internetowej. Czy masz na niej treści, które opisują Twój produkt lub usługę? Czy użytkownik po wejściu na stronę na pewno znajdzie sposób, aby się z Tobą skontaktować? Czy ta metoda kontaktu (a konkretnie wszystkie metody, jakie strona oferuje) jest opomiarowana? Jeśli na wszystkie te pytania odpowiesz „tak”, to prawdopodobieństwo skutecznego wykorzystania możliwości Google Ads rośnie.
Jednym z najważniejszych typów kampanii, które sprawdzą się w przypadku generowania leadów, jest kampania Performance Max. To typ kampanii, który łączy w sobie wszystkie możliwości systemu reklamowego Google. Wykorzystuje reklamy zarówno w wyszukiwarce, sieci reklamowej Google, jak i na YouTubie. Treści (odpowiednie słowa kluczowe, odpowiednia długość, jasne przedstawienie tematu) opisujące Twoje usługi posłużą do kierowania reklam na słowa kluczowe, za pomocą których użytkownicy będą wyszukiwać Twoje usługi. Google Ads wybierze słowa za Ciebie. Ale to po Twojej stronie leży opisanie swoich usług właśnie takimi słowami, jakich mogą używać klienci. Aby kampania Performance Max miała szansę rozwinąć skrzydła, konieczne jest podpięcie kodów konwersji pod te zdarzenia, które świadczą o pozysk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy