Jak rozliczać się za sprzedaż przy promocji sklepu online? Od wyboru partnera, przez model rozliczeń, do kosztów i zasad współpracy

E-commerce

Masz już działającą platformę e-commerce, magazyn pełen towaru i chęć do pracy. Jakie działania możesz uruchomić już na samym początku Twojej przygody ze sprzedażą online, które wydatnie przysłużą się do realizacji Twoich celów?

Dobór formy

Decydując się na założenie e-sklepu, powinieneś zastanowić się nad formą jego promocji. Obecnie na rynku znajduje się wiele firm i narzędzi służących do zwiększenia sprzedaży. W zależności od zasobów, którymi dysponujesz, możesz wybrać jedną z dwóch podstawowych strategii działania. Pierwsza z nich polega na samodzielnym doborze partnerów i narzędzi. Druga strategia bazuje na zleceniu całości działań z obszaru performance marketingu zewnętrznej firmie mającej duże doświadczenie i własne zaplecze technologiczne. Wybór jednej bądź drugiej strategii może zależeć od doświadczenia, wiedzy lub innych zasobów (np. pracownicy, czas), którymi dysponuje Twoja firma.

POLECAMY

Niezależnie od przyjętej taktyki działania będziesz musiał podjąć kilka kluczowych decyzji dotyczących wyboru lub akceptacji narzędzi marketingu efektywnościowego, modelu rozliczeń z partnerami czy akceptacji poziomu kosztów. Całość tego procesu można przedstawić w postaci diagramu kołowego, uwzględniającego niezbędne obszary działania. Poniżej przedstawiamy przykładowy schemat, którego istotą jest uzupełnianie się poszczególnych zagadnień, jak również nieustanna optymalizacja każdego z nich.

Zasadnicza kwestia to dobór mediów. Możesz to zrobić samodzielnie, zwłaszcza gdy masz duże doświadczenie w swojej branży i w marketingu internetowym. Warto jest również mieć przynajmniej kilka kluczowych kontaktów oraz dobre relacje z przedstawicielami głównych mediów.

Rysunek 1. Przykładowy proces prowadzenia działań sprzedażowych e-sklepu w skutecznym marketingu internetowym (Opracowanie: Tradedoubler Sp. z o.o.)

 

Tabela 1. Przykładowe stawki i modele rozliczeń w wybranych sklepach z branży consumer electronics (aktualne na dzień 16 grudnia 2015 r., wszystkie stawki dotyczą segmentów podstawowych, ogólnie dostępnych dla wydawców, obecnych w sieci Traded...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy