Mały budżet? Nie martw się
Niewielki budżet to nie problem, lecz przewaga! Obecnie większość mediów reklamowych online sprzedawanych jest w ramach aukcji odbywającej się w czasie rzeczywistym. Konkurujący ze sobą reklamodawcy startują w licytacji, starając się zdobyć jak najwięcej konwertującego ruchu. Im więcej wyświetleń i kliknięć chcą kupić, tym wyższą cenę muszą zapłacić za każdego użytkownika. Co więcej, wzrost CPC przyspiesza w miarę zwiększania wolumenu pozyskiwanego ruchu i w pewnym punkcie staje się wykładniczy (rys. 1). Duzi reklamodawcy nierzadko dotykają sufitu, przy którym koszt pozyskania klienta urasta do niebotycznych rozmiarów.
POLECAMY
Tymczasem mniejsi reklamodawcy mogą zbierać wyłącznie najniżej rosnące owoce. Reklamy wyświetlają na niższych pozycjach i w mniej widocznych formatach. Nie szkodzi, że ruchu będzie mniej, ale będzie o wiele tańszy, dzięki czemu łatwiej będzie na nim zarobić. Niewielki budżet i tak się wyda.
Owoce rosnące na wyższych gałęziach zostaw organizacjom z wielkimi pieniędzmi do wydania. To one mają prawdziwy problem, bo zyskownie zainwestować duże kwoty w reklamę jest często znacznie trudniej niż przy mniejszych budżetach.
Poświęć czas
Gdy budżet jest ograniczony, warto więcej energii i czasu poświęcić na prace kreatywne. Nawet jeśli Twój artykuł czy film nie stanie się viralem, to każde dodatkowe udostępnienie oznacza...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!