Jak przygotować skuteczną kampanię w Google Ads na 2022 r. – od generowania ruchu po leady i sprzedaż

Temat numeru

Chcesz poczuć, że Twoje działania marketingowe rzeczywiście odnoszą sukces i przynoszą oczekiwany efekt? Już dziś zacznij planować działania promocyjne na kolejny rok, koniecznie uwzględniając w swoim planie marketingowym Google Ads. Dlaczego warto zainwestować w kampanie w Google? Bo są uniwersalne, sprawdzą się w wielu biznesach, dla każdej branży znajdzie się typ reklamy, który zrealizuje stawiany przed kampanią cel. Google Ads pomoże w pozyskaniu ruchu na stronę, w generowaniu sprzedaży w sklepie internetowym oraz w zdobyciu leadów i kontaktów do potencjalnych klientów.

Chcesz wiedzieć więcej? Artykuł "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań" zawiera wartościowe informacje.

POLECAMY

Ogromną zaletą Google Ads jest krótki czas, w jakim jesteśmy w stanie pojawić się z reklamą w wyszukiwarce lub Sieci reklamowej Google. Nad efektami trzeba jednak pracować cały czas poprzez optymalizację, analizę wyników i testowanie różnych rozwiązań.
Jak zatem przygotować skuteczną kampanię? Poniżej znajdziecie sześć złotych porad.
 

Rys. 1. Typy kampanii. Źródło: Panel Google Ads


Porada 1. Typ kampanii

Zanim zaczniesz wybierać typ kampanii reklamowej, jaki chcesz wykorzystać do promowania swoich produktów lub usług, zapoznaj się z ich rodzajami w ekosystemie Google Ads. Tutaj będziesz mieć do wyboru cały arsenał możliwości. Co więcej, każda z nich może mieć dodatkowe podtypy, których użycie znacznie wpływa na efektywność. 
Bardzo ważną rzeczą do określenia jest też jasne sprecyzowanie celu reklamy. Chcesz, aby użytkownik wypełnił formularz kontaktowy czy wystarczy Ci, że wejdzie na podstronę „Kontakt”? Chcesz, aby kupił produkt, czy zadowoli Cię, gdy spędzi na stronie 5 minut? Chcesz pozyskać ruch? A może wystarczy samo kliknięcie w reklamę? Precyzyjne zdefiniowanie celu znacznie ułatwi Tobie i sztucznej inteligencji Google optymalizację kampanii reklamowej.

Częstym błędem, który można zauważyć na kontach reklamowych, jest brak określonego celu (brak zdefiniowanych konwersji) lub cel zbyt szeroki. Przykładem niech będzie przejście na stronę kontaktu, zamiast wypełnienie formularza kontaktowego. Niestety, przejście na kontakt nie oznacza jeszcze klienta. Wypełnienie formularza już bardziej przybliży nas do tego celu. Nie rozmywaj zatem celu kampanii. Postaw na konkret.

Jaki typ kampanii najlepiej zrealizuje Twój cel? Jeśli mówimy o sprzedaży, to jedyną słuszną drogą są kampanie produktowe. Nie jest jednak tak łatwo, bo już na tym etapie można popełnić błąd. Stajemy przed wyborem – kampania PLA czy Smart PLA? Nasza ulubiona o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy