Nie warto, bo przed Tobą długa i wyboista droga, a tym bardziej wyboista, im mniej przygotowany do niej będziesz. Poniżej przedstawię Ci kilka kamieni milowych, które – jak wierzę – okażą się przydatne i przybliżą Cię do upragnionego sukcesu.
POLECAMY
Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!
Kamienie milowe w drodze do sukcesu
- Poznaj swój produkt. Bądź ze sobą szczery – dostrzegaj jego mocne, ale i słabe strony. Mocne strony umacniaj, a nad słabszymi pracuj, żeby je jak najszybciej wyeliminować.
- Stwórz strategię. To jest kluczowy moment dla każdego przedsięwzięcia. Dobrze odrobiona praca domowa na tym etapie pozwoli Ci uniknąć wielu gaf i potencjalnych problemów. Strateg (zakładamy, że zna Twój pomysł na produkt od podszewki) powinien wnikliwie zapoznać się z grupą docelową, przeanalizować konkurencję i na tej podstawie przygotować insighty konsumenckie (potrzeby człowieka należącego do grupy konsumenckiej), założenia takie jak pozycjonowanie (samookreślenie marki) i tonality (język komunikowania) marki.
- Przygotuj taktykę i plan marketingowy. To lista akcji marketingowych, reklamowych oraz działań mediowych, które mają przełożyć się na konkretny efekt w danym roku. Powinny być one zakorzenione w strategii. Taktyka marketingowa ma być wydajna. Schematy strategicznego planu marketingowego oraz planu operacyjnego czy taktycznego są takie same. Różnią się tylko poziomem szczegółowości.
- Zadbaj o storytelling i content. Ludzie lubią opowieści i doceniają treści, które pozwalają im lepiej zrozumieć, czym dany produkt jest i dlaczego warto kupić właśnie ten, a nie jakiś podobny. Jeśli porwiesz serca odbiorców dostarczając im wartości...
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!