Jak przeprowadzić launch produktu online?

Marketing i sprzedaż

Wpadasz na genialny pomysł na coś, co zmieni świat, a na pewno stan Twojego portfela i konta. Głowa aż zaczyna pękać od nadmiaru zachwytów nad własnym geniuszem i potęgą umysłu. Jednak czy aby na pewno warto już otwierać szampana?

Nie warto, bo przed Tobą długa i wyboista droga, a tym bardziej wyboista, im mniej przygotowany do niej będziesz. Poniżej przedstawię Ci kilka kamieni milowych, które – jak wierzę – okażą się przydatne i przybliżą Cię do upragnionego sukcesu.

POLECAMY

 

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!

Kamienie milowe w drodze do sukcesu

  1. Poznaj swój produkt. Bądź ze sobą szczery – dostrzegaj jego mocne, ale i słabe strony. Mocne strony umacniaj, a nad słabszymi pracuj, żeby je jak najszybciej wyeliminować.
  2. Stwórz strategię. To jest kluczowy moment dla każdego przedsięwzięcia. Dobrze odrobiona praca domowa na tym etapie pozwoli Ci uniknąć wielu gaf i potencjalnych problemów. Strateg (zakładamy, że zna Twój pomysł na produkt od podszewki) powinien wnikliwie zapoznać się z grupą docelową, przeanalizować konkurencję i na tej podstawie przygotować insighty konsumenckie (potrzeby człowieka należącego do grupy konsumenckiej), założenia takie jak pozycjonowanie (samookreślenie marki) i tonality (język komunikowania) marki.
  3. Przygotuj taktykę i plan marketingowy. To lista akcji marketingowych, reklamowych oraz działań mediowych, które mają przełożyć się na konkretny efekt w danym roku. Powinny być one zakorzenione w strategii. Taktyka marketingowa ma być wydajna. Schematy strategicznego planu marketingowego oraz planu operacyjnego czy taktycznego są takie same. Różnią się tylko poziomem szczegółowości.
  4. Zadbaj o storytelling i content. Ludzie lubią opowieści i doceniają treści, które pozwalają im lepiej zrozumieć, czym dany produkt jest i dlaczego warto kupić właśnie ten, a nie jakiś podobny. Jeśli porwiesz serca odbiorców dostarczając im wartościo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy