Pięć sposobów na budowanie marki online zaczerpniętych prosto ze świata Digital Native Vertical Brands

Temat numeru

Czy spotkałeś się z terminem Digital Native Vertical Brands? Autorem tego pojęcia jest Andy Dunn, który w 2007 roku założył markę Bonobos, uznawaną za jedną z pierwszych DNVBs. Obecnie Dunn jest szefem obszaru digital marek odzieżowych w Walmarcie, który w 2017 roku kupił markę Bonobos za 310 milionów dolarów.

Jednym z lepszych przykładów DNVBs jest także Dollar Shave Club znany z kontrowersyjnej reklamy z udziałem prezesa firmy – ta sama marka, za której kupno Unilever zapłacił miliard dolarów. Można tutaj również zaliczyć założoną przez Emily Weiss firmę kosmetyczną Glossier, która osiąga przychody rzędu 100 milionów dolarów rocznie. 
 

POLECAMY

Wskazówka

Czy wiesz, że DNVBs rozwijają się w USA 3 razy szybciej niż standardowy podmiot z segmentu e-commerce? Nie bez powodu są uznawane za the Next Big Thing! Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj: //bit.ly/2FBe5jq. 


Zacznijmy jednak od początku – czym są DNVBs?

Tym terminem określamy marki o charakterze digital native, czyli te, które stawiały pierwsze kroki w sieci. Ich model działania można nazwać wertykalnym, zupełnie eliminującym pośredników na drodze do bezpośredniego dostarczenia produktu/usługi do konsumenta. Marża na produktach lub usługach oferowanych przez DNVBs może być 2–3 razy większa w porównaniu do segmentu e-commerce, co skutecznie przyciąga do nich grono zainteresowanych inwestorów....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy