Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

22 maja 2019

NR 45 (Kwiecień 2019)

Praktyczne sposoby na budowanie marki w kanałach online

0 208

Budowanie marki w sieci to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa, jednak sama obecność w świecie online nie wystarczy. W pierwszej kolejności należy świadomie ułożyć strategię i zastanowić się nad konkretnymi działaniami, które powinny się na nią składać. Branding to proces długotrwały i złożony, w którym należy uwzględnić zarówno specyfikę danego rynku, jak i potrzeby naszej grupy docelowej.

Dlaczego WMH poświęca tak dużo uwagi brandingowi?

W dzisiejszych czasach nie trzeba już nikogo przekonywać, jak ważny jest branding. Tę lekcję odrobiły już dawno duże firmy, a za ich przykładem podążają małe i średnie przedsiębiorstwa. W WMH nieustannie uświadamiamy swoich klientów, że dobre wyniki sprzedażowe zależą od konsekwentnego i umiejętnego budowania relacji z klientem. Sukcesem możemy nazwać wzrastającą świadomość naszych klientów, która sprawia, że sami dostrzegają oni potrzebę rebrandingu. Najlepszym tego dowodem są liczby z minionego roku. W 2018 roku przeprowadziliśmy rebranding aż dla 8 klientów działających w różnych branżach (gastronomicznej, odzieżowej, usługowej czy technologicznej).

Na co należy zwrócić uwagę podczas budowaniu marki od podstaw?

Zwykle przywiązujemy dużą uwagę do wyglądu loga i treści na stronie. Należy jednak zacząć od wyboru trafnej nazwy marki. Najczęściej popełnianymi błędami przy namingu jest zbyt skomplikowana lub w ogóle niekojarząca się z profilem działalności nazwa. To może zdecydowanie utrudnić nam prowadzenie biznesu. Zadbajmy również o to, aby nasz adres internetowy był łatwy do zapamiętania. 
 

Wskazówka

Spójność contentu to zasada, której powinniśmy się konsekwentnie trzymać od początku budowania marki.


Na co należy postawić podczas rebrandingu? Case study

Problem z budowaniem marki często dotyka firmy, które już długo istnieją na rynku. Podobnie było z naszym klientem z sektora MŚP, funkcjonującego na rynku od 10 lat. Podstawą był rebranding, który wiązał się ze zmianą logo i całej identyfikacji wizualnej. Z mocnej i przerysowanej kreacji stworzyliśmy minimalistyczną i kobiecą kreację, tak jak przystało na markę odzieżową, której grupą docelową są przedstawicielki płci żeńskiej. Zastosowaliśmy również nowe szablony dla strony i sklepu internetowego oraz zajęliśmy się prowadzeniem profilu na Facebooku. Stworzyliśmy też konto na Instagramie, które jest absolutną podstawą dla tego typu branży. Bardzo dużą rolę w pozyskiwaniu obserwatorów oraz potencjalnych klientów odegrały odpowiednio dobrane hasztagi. Większość osób nie potrafi się nimi odpowiednio posługiwać i uważa je za bezużyteczne, tymczasem ok. 70% wyświetleń uzyskaliśmy właśnie dzięki nim, a to przełożyło się na powiększenie liczby obserwujących oraz stopniowy wzrost sprzedaży. Zachęcamy do głębszego przeanalizowania tego zagadnienia. Ze względu na mały budżet zainwestowaliśmy również we współpracę z mikroinfluencerami na zasadzie barteru, a dzięki jednorazowej płatnej współpracy z bardziej wpływowym influencerem udało się pozyskać ponad 200 obserwatorów jednego dnia. 
 

Rys. 1. Zespół WMH na Kongresie Best of Online...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy