Audyt pod kątem Google zacznij od... Google
Swój audyt rozpocznij od wizyty w wyszukiwarce Google. Jeśli po wpisaniu do wyszukiwarki nazwy swojej domeny bądź marki strona będzie pierwsza na liście – jest dobrze. Wyniki, które prezentuje wyszukiwarka, są personalizowane pod kątem Twojego zachowania czy lokalizacji. Pewność, czy aby na pewno zapytania brandowe dla Twojej marki są najwyżej, zdobędziesz jedynie poprzez użycie monitora pozycji fraz. Jest wiele narzędzi, które Ci w tym pomogą – przykładem miejsca, gdzie możesz szybko i za darmo sprawdzić kilka fraz, jest Cmonitor.
POLECAMY
Popularne programy do monitorowania pozycji – płatne (dostępne również bardzo ograniczone darmowe pakiety)
- Seostation
- Positionly (Unamo)
- Webpozycja
- Cmonitor
Co, jeśli Twojej strony w ogóle nie ma w Google?
Wpisujesz w wyszukiwarkę nazwę swojej strony, wprowadzasz całą domenę, a strony dalej nie widać? To znak, że zdecydowanie coś jest nie tak. Ostatecznie możesz użyć w polu wyszukiwania operatora site:twojadomena.pl. Jeśli dalej brakuje Twojej strony, należy poszukać powodów. Przyczyn może być kilka: od banalnych, jak zablokowanie dostępu robotom Google do strony, po najgroźniejsze, jak ban od wyszukiwarki.
Pomocne operatory służące do zawężania wyszukiwania:
- site:twojadomena.pl -wyniki tylko z konkretnej domeny, możliwość przeszukiwania wyłącznie tych wyników
- related:twojadomena.pl - strony podobne
- -słowo - wykluczenie konkretnego słowa
- „słowo” - ścisłe dopasowanie
Najczęstsze powody nieobecności w wyszukiwarce:
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!