Landing page – krótkie wprowadzenie
W ogólnym ujęciu landing page to każda strona, na której „ląduje” użytkownik po kliknięciu w link. Teoretycznie możemy więc pod tę kategorię przypisać prawie wszystko – strony produktowe, homepage, stronę promującą webinar, ofertę darmowego e-booka do pobrania itd.
POLECAMY
Jednak w kontekście marketingowym, by móc danej stronie nadać miano landing page, musi ona spełniać jeden dodatkowy warunek – została stworzona, by kierować na nią ruch z konkretnych kampanii, a jej głównym celem jest konwersja.
Jednym z podstawowych podziałów stron docelowych jest rozróżnienie ich ze względu na złożoność struktury. Możemy tu wyróżnić tzw. standalone landing page, czyli pojedynczą stronę, której design nawiązuje do elementów komunikacji wizualnej firmy, jest ona jednak dużo prostsza – nie posiada nawigacji, ma prostą stopkę i niewiele tekstu.
Kolejny rodzaj to microsite, czyli osobna strona, która – w przeciwieństwie do standalone landing page – pokrywa kilka podstron.
Jako strony lądowania z powodzeniem mogą też służyć podstrony głównej witryny firmowej, które zostały zaprojektowane z myślą o konkretnym segmencie odbiorców.
Kodowanie jest metodą czasochłonną i sprawia, że jako marketerzy jesteśmy całkowicie zależni od dostępności specjalisty z zespołu IT.
Narzędzia do tworzenia landing page
Istnieje kilka sposobów budowania stron docelowych.
Kodowanie landing page
Każdą stronę można zakodować od zera lub stworzyć przy wykorzystaniu już istniejących elementów kodu. Niewątpliwą zaletą jest tu pełna elastyczność w zakresie designu elementów i ich układu na landing page. Wybierając tę opcję, możesz wyjść poza ograniczenia kreatorów stron czy gotowych szablonów. Ta metoda ma jednak oczywistą wadę – wymaga zaangażowania dewelopera z działu IT. Programiści mają zazwyczaj ograniczoną możliwość oderwania się od głównych zadań. Może się więc zdarzyć, że na poprawkę literówek będziesz musiał czekać kilka dni, nie wspominając o większych zmianach. Kodowanie jest metodą czas...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!