Jak prowadzić skuteczne działania PR-owe w internecie?

E-PR

Od początku popularności mediów społecznościowych i ich wykorzystywania w marketingu poszukujemy sposobów na wyciągnięcie jak największych korzyści z działań w nich prowadzonych. Zdobywamy wiedzę o algorytmach, uczymy się trików, podglądamy najlepszych, czasem jednak warto zatrzymać się i postawić na podstawy. A podstawą w social mediach jest… społeczność.

Stwórzmy sobie społeczność 

O tworzeniu i utrzymywaniu relacji z klientem mówimy w branży bardzo dużo, ale tym, do czego chciałabym zachęcić osoby zajmujące się komunikacją w internecie, jest postawienie na relacje pomiędzy użytkownikami. W momencie gdy poczują się oni bezpiecznie i przyjemnie w miejscu, które tworzymy – zaufanie i lojalność do Twojej marki zaprocentuje. 

POLECAMY

Jak stworzyć społeczność, z której będziesz mieć realne korzyści: 

  • Użytkownicy muszą czuć potrzebę przynależenia do Twojej grupy czy strony. Chcą nauczyć się gotować? Poszukują informacji o dojazdach do pracy? Spraw, że Twoja strona będzie tą, która pomoże im zrealizować ich cele. 
  • Wspólne wartości to bardzo ważny element, który łączy ze sobą grupę dotychczas obcych ludzi. Twoim zadaniem powinno być zidentyfikowanie ich, podtrzymywanie i uświadamianie, że to właśnie one są spoiwem. 
  • Żeby móc mówić o społeczności, jej uczestnicy muszą posiadać świadomość grupową, a więc spontanicznie się do niej przypisywać i utożsamiać z nią. Pomyśl, czy możesz nazwać swoją grupę wzorem np. Krzysztofa Gonciarza, który miał swoich Beczkowników, czy Pawła Tkaczyka, który odbiorców swojego newslettera nazywał Brylancikami. 
  • Ważne jest także oddziaływanie na siebie i na markę za pośrednictwem komunikacji. Pytaj o zdanie, pokazuj zmiany i podkreślaj wpływ. 
  • Regularność działań jest ważna nie tylko w kontekście managera strony – pomyślmy, co zrobić, żeby także użytkownik stale wchodził z nami w interakcję. 
  • Schematy (wspomnienia, socjole...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy