Jak pozycjonować serwis w roku 2016? 5 elementów, o których musisz pamiętać

SEM/SEO

SEO z roku na rok się zmienia. 2015 r. przyniósł nam wiele nowości, a myślę, że rok 2016 będzie jeszcze bogatszy w zmiany. Aby sprostać trudnym warunkom, z jakimi przychodzi nam się mierzyć podczas realizowania kampanii SEO, należy dostosować swoje strategie do najnowszych trendów. W tym artykule przybliżę 5 elementów, na które należy zwrócić uwagę w 2016 r. 

Wyniki mobilne

21 kwietnia 2015 r. mieliśmy do czynienia z aktualizacją algorytmu Google’a o nazwie Mobilegeddon – obniżała ona ranking witrynom, które nie były dostosowane do wyświetlana na urządzeniach mobilnych.

POLECAMY

W 2016 r. ten trend będzie na pewno kontynuowany. Patrząc na przewidywania dla emarketer.com dla rynku w USA, możemy zauważyć, że już w 2015 r. dokonywano więcej wyszukiwań z urządzeń mobilnych niż z desktopu, w Polsce ten moment może nastąpić już w 2016 r. 

W związku z tymi faktami powinniśmy zadbać o swoje strony mobilne, bo jeśli tego nie zrobimy, nasze pozycje w wyszukiwarce mogą być zagrożone. Google stworzył specjalne narzędzie do badania dostosowania stron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Dostępne pod tym adresem: //www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Rysunek 1. Wydatki na reklamę mobilną vs. wydatki na reklamę ogółem (Źródło: //www.emarketer.com/Article/Mobile-Search-Will-Surpass-Desktop-2015/1011657)

 

Warto przeprowadzić test swojej witryny i sprawdzić, czy Google nie ma co do niej żadnych zastrzeżeń. 

Wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy