Jak poprawić efektywność biznesu online?

Temat numeru Audyt w e-marketingu

Przy planowaniu, wdrażaniu i optymalizowaniu logistyki dla e-commerce należy uwzględnić najnowsze trendy i zjawiska, które wpływają na biznes online. Divante, bazując na blisko 10-letnim doświadczeniu i wielu wdrożonych projektach, opracowało przewodnik pokazujący praktyczne przykłady rozwiązań z zakresu wykorzystania danych do optymalizacji e-commerce i rozwoju funkcjonalności podnoszących jego efektywność. Ich zastosowanie pozwoli zarządzającym e-commerce uzyskać lepsze efekty w postaci wzrostu przychodu z kanału online.

Handel w internecie dynamicznie się rozwija, do 2020 r. ma on stanowić już 20% ogółu transakcji handlowych na świecie. Światowa sprzedaż online, wliczając segment B2B, osiągnęła w 2016 r. wartość 4,6 tryliona dol. Klienci e-commerce liczeni są w miliardach. Każdy klient i każda transakcja powiększa ogromną ilość danych, które mogą zostać użyte w celu optymalizacji biznesu online. Zrozumienie, jak zachowują się klienci sklepu internetowego oraz jak dane te mogą zostać użyte w praktyce, jest kluczem do rozwoju e-commerce i uzyskania przewagi konkurencyjnej.

POLECAMY

Po pierwsze, personalizacja

Według zrealizowanych przez nas badań na temat trendów w e-commerce menedżerowie i CEO europejskich firm planują inwestycje w kanał mobilny, budowę omnichannel czy użycie danych z wielu źródeł do wspierania ich biznesu. Kierunek słuszny, jednak aby zapewnić faktyczną przewagę, powinien uwzględniać jeden istotny aspekt. Powstające w wyniku użycia tych rozwiązań doświadczenia użytkownika powinny być maksymalnie spersonalizowane, najlepiej w modelu 1 : 1 – nie tylko w kanale online, ale w każdym punkcie styku klienta z marką.

Oznacza to, że powinniśmy zadbać o dostarczanie właściwych treści, we właściwym czasie i miejscu. Informacja powinna dotrzeć do klienta wtedy, kiedy jest potrzebna, w sposób przez niego preferowany oraz zawierać treści interesujące dla niego.

Uzyskanie idealnej, 100-proc. personalizacji to bardzo duże wyzwanie, jednak realne do osiągnięcia. Co ciekawe, oznacza to niejako powrót do poziomu i charakteru usług świadczonych przez XIX-wiecznych subiektów. Tak jak słynny Rzecki z powieści Lalka i potem przedwojenni sprzedawcy, powinniśmy znać i pamiętać każdego klienta, jego potrzeby i upodobania, żeby oferować produkty, którymi może być zainteresowany. Automatyzacja pozwala ofe...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy