Handel w internecie dynamicznie się rozwija, do 2020 r. ma on stanowić już 20% ogółu transakcji handlowych na świecie. Światowa sprzedaż online, wliczając segment B2B, osiągnęła w 2016 r. wartość 4,6 tryliona dol. Klienci e-commerce liczeni są w miliardach. Każdy klient i każda transakcja powiększa ogromną ilość danych, które mogą zostać użyte w celu optymalizacji biznesu online. Zrozumienie, jak zachowują się klienci sklepu internetowego oraz jak dane te mogą zostać użyte w praktyce, jest kluczem do rozwoju e-commerce i uzyskania przewagi konkurencyjnej.
POLECAMY
Po pierwsze, personalizacja
Według zrealizowanych przez nas badań na temat trendów w e-commerce menedżerowie i CEO europejskich firm planują inwestycje w kanał mobilny, budowę omnichannel czy użycie danych z wielu źródeł do wspierania ich biznesu. Kierunek słuszny, jednak aby zapewnić faktyczną przewagę, powinien uwzględniać jeden istotny aspekt. Powstające w wyniku użycia tych rozwiązań doświadczenia użytkownika powinny być maksymalnie spersonalizowane, najlepiej w modelu 1 : 1 – nie tylko w kanale online, ale w każdym punkcie styku klienta z marką.
Oznacza to, że powinniśmy zadbać o dostarczanie właściwych treści, we właściwym czasie i miejscu. Informacja powinna dotrzeć do klienta wtedy, kiedy jest potrzebna, w sposób przez niego preferowany oraz zawierać treści interesujące dla niego.
Uzyskanie idealnej, 100-proc. personalizacji to bardzo duże wyzwanie, jednak realne do osiągnięcia. Co ciekawe, oznacza to niejako powrót do poziomu i charakteru usług świadczonych przez XIX-wiecznych subiektów. Tak jak słynny Rzecki z powieści Lalka i potem przedwojenni sprzedawcy, powinniśmy znać i pamiętać każdego klienta, jego potrzeby i upodobania, żeby oferować produkty, którymi może być zainteresowany. Automatyzacja pozwala of...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!