Jak połączenie strategii, performance i analityki wpływa na sukces w digital marketingu?

Temat numeru

W jednym z opublikowanych przez Google badaniu dotyczącym ścieżki zakupowej znalazło się stwierdzenie, że ludzie są bardziej lojalni wobec swoich potrzeb w danym momencie niż wobec konkretnej marki. Jeff Bezos, założyciel Amazona, potwierdził to założenie: „Nasi klienci są lojalni wobec nas aż do momentu, gdy ktoś zaoferuje im lepszą usługę”.

Google nazywa te potrzeby mikromomentami. Wiele marek zaczyna więc mapować ścieżki zakupowe klientów, aby lepiej zrozumieć niezliczone mikromomenty, które prowadzą do tego, że klienci ostatecznie wybierają konkretny produkt. 

POLECAMY

Google dzieli mikromomenty na następujące grupy:

  • I-want-to-know moments: kiedy ktoś szuka informacji, ale niekoniecznie czuje potrzebę zakupu.
  • I-want-to-go moments: kiedy ktoś szuka pobliskiego punktu i rozważa, czy nie dokonać tam zakupu.
  • I-want-to-do moments: kiedy ktoś chce dokonać jakiejś akcji.
  • I-want-to-buy moments: kiedy ktoś jest przekonany, że chce zrealizować jakąś potrzebę i może potrzebować informacji o tym, co i gdzie kupić. 

 

Powyższe grupy są oczywiście mocno powiązane z wyszukiwarką. Każda marka powinna wyznaczyć swoje własne mikromomenty, które następują nie tylko w wyszukiwarce, a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy